رنگ سال 8 بهمن 1401

رنگ سال 8 بهمن 1401

آیا به این فکر کنید که مقوله انتخاب رنگ سال از کجا آمده است؟ چرا هر سال یک رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود؟ رنگ سال ۱۴۰۲ چه طیف رنگی است و نماد چیست؟ ما در این مقاله از تیم تحریریه مزون اخلاقی سعی کردیم تا به همه‌ سوالات شما در این زمینه پاسخ بدیم و رنگ سال ۲۰۲۳ (ویوا مجنتا – قرمز پرشین) را به شما معرفی کنیم.

پنتون مافیای انتخاب رنگ سال!

پنتون یابه عبارتی PANTONE نام شرکتی در شهر کارلستات نیوجرسی است که تا سال ۲۰۰۰ در زمینه چاپ فعال بوده و هم اکنون در صنعت مد و رنگ فعال‌تر است. این شرکت تمام کدهای رنگی را در خود جای داده و در زمینه چاپ، تولید رنگ و رنگ شناسی در سراسر دنیا معتبر و مشهور است که هر ساله رنگ سال جدید را با توجه به شرایط و نیازهای دنیا انتخاب می‌کند تا شما بتوانید آن سال، رنگ لباس، دکوراسیون منزل، رنگ مو  و… خود را با آن ست کنید.

این شرکت الهام بخش بسیاری از برندها، صنعت مد و فشن، طراحی داخلی و تولید بسیاری از لوازم است که هر ساله ترند رنگ سال را با حضور کارشناسان و نمایندگانی در اتاق‌هایی با دیوارها و لوازم سفید در طی جلسات مختلف انتخاب می‌کنند. حضور در این اتاق‌های سفید موجب می‌شود تا هیچ ایده‌ای به آنها تلقین نشده و راحت‌تر بر روی انتخاب رنگ سال تمرکز کنند. گفته میشود که انتخاب رنگ ترند سال، به اقتضای اتفاقاتی که در طی سال قبل سبب تغییر و تحول جهان شده است، انجام می‌شود. اتفاقاتی مانند بلایای طبیعی، جنگ، بیماری و عواملی از این قبیل.

کد رنگ سال ۱۴۰۲ و ۲۰۲۳ چیست؟

اسم رنگ سال ۲۰۲۳ ویوا مجنتا، قرمز پرشین یا قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز بوده و کد رنگ سال ۲۰۲۳، PANTONE 18-1750 است که انسان را به سوی تقویت قدرت درونی‌‌اش سوق می‌دهد. برای اجرای این رنگ در فتوشاپ می‌توانید کد رنگ آن را در قسمت رنگ‌ها جستجو کرده و از آن برای طراحی‌های خود استفاده نمایید.

رنگ سال جدید ۲۰۲۳ نماد چیست؟

در روانشناسی، تمامی رنگ‌ها نماد و مظهر یک چیزی هستند و در روحیه انسان تاثیرات بسیاری می‌گذارند. وب سایت رسمی پنتون نماد رنگ سال ۱۴۰۲ را شجاعت و سرزندگی برای ایجاد آینده‌ای مثبت و ایجاد اشتیاق به زندگی بیان کرد. این رنگ، رنگی برای خلق یک داستان جدید در دنیاست. رنگی از خانواده قرمز که ریشه در طبیعت داشته و نشاط و انرژی را ساطع می‌کند.

در این طیف این رنگ، سیگنال‌هایی از قدرت احساس می‌شود و از ترکیب دو رنگ گرم قرمز و سرد آبی پدید آمده است که قطعا در مد و پوشاک و دکوراسیون داخلی و محصولات آرایشی تاثیر زیادی خواهد داشت. رنگ قرمز امسال با الهام از خاک سرخ خلیج فارس انتخاب شده است و حس خوش بینی و شادی را تقویت می‌کند. دقیقا همان چیزی که مردم دنیا به آن احتیاج دارند.

رنگ سال ۲۰۲۳ برای لباس مجلسی

رنگ مد سال جدید ۱۴۰۲ – ۲۰۲۳ ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد است و تعادل شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ ویوا مجنتا یا قرمز پرشین در ترکیب لباس، منجر به خیره شدن چشم‌ها بر روی شما می‌شود. انتخاب این رنگ ترند سال ۲۰۲۳ حسی سرشار از اعتماد به نفس، انرژی و جذابیت را به شما هدیه می‌کند.

‌این رنگ بیانگر قدرت و سرزندگی مورد نیاز برای ایجاد آینده‌ای مثبت‌تره.

Viva Magenta یا قرمز پرشین رنگی بین قرمز و آبی می باشد که طول موجی نداشته و از ترکیب دو رنگ اصلی به وجود می آید که نه ارگانیک و نه مصنوعی است که با معرفی رنگ سال ۲۰۲۳ می توان آن را در تیره ترین طیف رنگ قرمز و سرخابی گذاشت  که با کمی دقت در این رنگ اندکی رنگ بنفش نیز در آن مشاهده می شود که در واقع جزو خاص ترین رنگ هایی می باشد و  برای داشتن استایل شیک گزینه بسیار مناسب است از این رو، برای اینکه بتوانید بهترین رنگ ها را به این رنگ زیبا  اضافه کنید  بهتر است با رنگ های مکمل و رنگ های متضاد با رنگ سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

خاکستری را فراموش نکنید

رنگ سال ۲۰۲۳ به عنوان یک رنگ پر شور و حرارت، در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری، می درخشد. فراموش نکنید استفاده از رنگ Viva Magenta در انتخاب اکسسوری می تواند راهکاری هوشمندانه برای ایجاد تغییرات جزئی اما موثر در استایل شما باشد. اگر به طور کلی به رنگ های تیره و استایل ساده علاقه دارید، ترکیب خاکستری و سرخابی قرمز بدون اینکه استایل شخصی شما را بر هم بزند،

سایت کف بازار

نظرات بازدیدکنندگان