راهنمای استایل مشکی برای هر موقعیت و سن بهمن 1401/11/17

راهنمای استایل مشکی برای هر موقعیت و سن بهمن 1401/11/17

استایل مشکی همیشه شیک است. تیپ کاملاً مشکی یکی از محبوب‌ترین استایل‌ها به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها است. این رنگ جذاب نه‌تنها خسته‌کننده نیست بلکه در خیلی موارد جذابیت قابل‌توجهی نسبت به هر رنگ دیگری دارد. مشکی رنگی است که به همه با هر رنگ پوست و فرم بدنی می‌آید، برای اکثر موقعیت‌ها و مناسبت‌ها مناسب است و همیشه مد است. چرخ سایتی برای چرخیدن و کشف محصولات فشن.

 

نکات ست کردن در استایل مشکی

پس اگر طرف‌دار این رنگ در استایلتان هستید در ادامه مواردی را برایتان یادآوری می‌کنیم که به کامل‌تر شدن یک تیپ مشکی کمک می‌کند.

همچنین اگر فکر می‌کنید استایل سرتاپا مشکی حوصله سر بر است نکات پایین را حتماً مطالعه کنید و در استایلتان به کار بگیرید تا متوجه جذابیت آن شوید.

 

 

۱. نمایش مقداری فرم بدن در استایل مشکی

نمایش فرم بدن در استایل مشکی

وقتی می‌خواهید ظاهری کاملاً مشکی داشته باشید، بهتر است از لباس‌های فیت‌تری استفاده کنید. این لباس‌ها فرم بدن شما را نشان می‌دهند. اگر سرتاپا لباس‌های خیلی گشاد و اورسایز بپوشید، ممکن است پوششتان شبیه به یک روح ترسناک یا کیسه‌ی مشکی شود. 

شما مجبور نیستید فقط لباس‌های تنگ بپوشید. یک تیشرت آزاد را با شلوار جین تنگ ست کنید. یک لباس گشاد با چکمه‌های جذب بلند تا زانو بپوشید. اگر از علاقه‌مندان به استایل اورسایز هستید می‌توانید با یک کمربند انحنای کمر  را نشان دهید، یا در بالاتنه لباسی گشاد و پایین تنه را یک آیتم جذب و یا برعکس انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که حداقل یکی از اجزای ظاهر شما فرم بدن را نشان می‌دهد. حتماً یادتان باشد قسمتی از بالاتنه را داخل شلوار یا دامنتان قرار دهید.

 

۲. از بافت‌های متنوع در استایل مشکی کمک بگیرید.

بافت‌های متنوع در استایل مشکی

بافت از آن یک‌دستی و خسته‌کنندگی که در رنگ وجود دارد جلوگیری می‌کند. مخمل، گیپور، کبریتی، بافتنی، جین زاپ دار، چرم، جیر، کشمیر، ابریشم و لباس‌های پولکی همه دارای بافت منحصر به خود هستند. آن‌ها را کنار هم ست کنید و در استایلتان به کار بگیرید.

 همچنین می‌توانید از پترن‌های مشکی مانند پوست ماری، خال‌خالی، راه‌راه، یا هرچیز دیگری که پیدا می‌کنید، استفاده کنید. شال‌ و کلاه یا جوراب شلواری بافت‌دار از گزینه‌های عالی مناسب فصل سرما و تاپ‌های ابریشمی براق و توری در تابستان استایل مشکی‌تان را از یک‌دستی نجات می‌دهد.

 

 

۳. آرایش مناسب استایل مشکی

آرایش مناسب استایل مشکی

اگر می‌خواهید کاملاً مشکی بپوشید بدون اینکه ظاهری گوتیک یا بیش از حد تند داشته باشید – البته این کاملاً بستگی به سلیقه‌ی شما دارد – آرایش خود را ساده یا کم‌رنگ نگه دارید. 

سعی کنید از رنگ‌های روشن‌تری با روکشی براق استفاده کنید و خطوط آرایشتان مثل خط لب و خط چشم را نرم بکشید و بیش از حد مشخص نکنید. از رژهای نود یا برق لبی ساده برای لب‌هایتان کمک بگیرید یا درنهایت رژ لب قرمز که یک استایل فرانسوی کلاسیک داشته باشید.

 

 

۴. طرح‌های گرافیکی در استایل مشکی

طرح‌های گرافیکی در استایل مشکی

سعی کنید آیتم‌های سیاهی بپوشید که شامل گرافیک یا طرح روی آن‌ها باشد. طرح‌ها به لباس مشکی شخصیت می‌بخشند و نقطه کانونی برای ظاهر شما ایجاد می‌کنند.

به دوران نوجوانی خود برگردید به یک تیشرت با لوگوی تیم یا گروه موردعلاقه‌ی خود فکر کنید. یک لباس مشکی بخرید که شامل منجوق دور یقه باشد. به یک دست‌فروشی بروید و چند شلوار جین مشکی را پیدا کنید که با وصله یا گل‌دوزی تزئین شده است. یا در نهایت سراغ برندها بروید لوگوی برندی که دوست دارید می‌تواند روی لباس مشکی‌تان جلوه‌ی خاصی بدهد.

 

 

۵. یک آیتم با درخشش بالا انتخاب کنید.

یک آیتم با درخشش بالا انتخاب کنید.

در یک استایل یکدست مشکی آیتمی براق و درخشان واقعاً کنتراست، ظرافت و لوکس بودن را به لباس اضافه می‌کند. این مورد  می‌تواند یک ژاکت یا چکمه چرمی، یک دامن سیلک، یک لگ لاتکس یا یک کیف مشکی براق باشد.

 

 

۶. لباس‌هایی با جزئیات خاص برای استایل مشکی

لباس‌هایی با جزئیات خاص برای استایل مشکی

همیشه شنیده‌اید که جزئیات در استایل  مهم است. این اهمیت با یک استایل کاملاً سیاه چند برابر می‌شود. چرا که همین جزئیات است که تیپ شما را از کسل‌کنندگی و کلیشه بودن خارج می‌کند. یک تاپ یقه کراواتی، دکمه در سرشانه یا سرآستین یک پلیور ساده، برش‌های خاص روی کت و پالتو، زیپ کج یک ژاکت چرمی، گره پایین تیشرت یا چاک دمپای شلوار و ده‌ها جزئیات دیگر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 

 

۷. تنوع در سیلوئت در استایل مشکی

تنوع در سیلوئت در استایل مشکی

سیلوئت لباس شما همان سایه ایست که از خودتان روی دیوار یا زمین می‌بینید. این بخش مانند مورد اول به این نکته اشاره دارد که یکدستی در فرم لباس‌های شما، ممکن است با رنگ کاملاً مشکی شیک و فکر شده به نظر نرسد. کت یا ژاکت اپل‌دار به سرشانه حجم می‌دهد. شلوار بوت کات یک سیلوئت متفاوت در پاها می‌سازد. آستین پفی، یقه‌های چین‌دار، دامن کلوش، بوت‌های حجیم و… همه می‌توانند در یک سیلوئت ساده، تفاوت و خاص بودن ایجاد کنند.

 

 

۸. استفاده از جواهرات در استایل مشکی

استفاده از جواهرات در استایل مشکی

اگر می‌خواهید با تیپ مشکی‌تان از بقیه متمایز شوید، فقط باید در مورد پوشیدن کفش‌ها و اکسسوری‌های مناسب با این رنگ فکر کنید. جواهرات می‌توانند چاشنی عالی برای لباسی تمام مشکی باشند. نوع زیورآلات کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد این که رنگ نقره‌ای را می‌پسندید یا طلایی یا عاشق ترکیب‌کردن این دو هستید. زیورآلات مرواریدی برای استایل مشکی فوق العاده هستند. همچنین کیف و کفشی مانند مورد ۲ و ۵ با بافت متفاوت یا درخششی خاص به استایلتان اضافه کنید. به‌هرحال اکسسوری یک نقطه کانونی برای ظاهر شما ایجاد می‌کنند و تضمین می‌کنند تیپ شما کامل است.

 

 

۹. استایل لایه‌لایه مشکی

استایل لایه‌لایه مشکی

لایه‌لایه لباس پوشیدن به هر تیپی جذابیت می‌بخشد و می‌تواند یک راه بسیار آسان برای جذاب کردن یک لباس تمام مشکی باشد. پالتو، ژاکت‌های چرمی، کاردیگان، شومیز، تیشرت، شال و روسری، جوراب شلواری  و چکمه‌ها همه آیتم‌هایی هستند که به‌راحتی روی هم پوشیده می‌شوند. روی هم پوشیدن لباس‌ها هم بافت‌های مختلف را به زیبایی کنار هم می‌چیند و هم در ماه‌های سرد شما را شیک‌پوش و گرم نگه می‌دارد.

 

۱۰. یک رنگ اضافه کنید.

یک رنگ اضافه کنید.

برای مواقعی که پوشیدن لباس مشکی کاملاً برای موقعیت یا خلق‌وخوی شما مناسب نیست، یک تکه رنگ بهترین راه تکمیل استایل مشکی است. قرمز یا آبی همیشه یک انتخاب محبوب هستند، اما رنگ موردعلاقه اهمیت دارد و البته که همه رنگ‌ها کنار مشکی زیبا هستند. این بخش کوچک رنگی می‌تواند در اکسسوری‌ها مثل انگشتر و گوشواره، دستمال گردن و کلاه باشد یا در آرایش و لاک ناخن شما یا در کیف و کفشتان و یا حتی بخشی از لباس مثل جیب و یقه و مچ یا آستر … .

ترکیب مقدار کمی رنگ در ظاهر تمام مشکی علاوه بر افزایش جذابیت، می‌تواند باعث شود بیشتر احساس راحتی کنید و یا و کمتر استایلتان گوتیک به نظر برسد.

 

۱۱. مشکی را خیلی نزدیک به صورت نپوشید.

مشکی را خیلی نزدیک به صورت نپوشید.

اگر لباس‌های شما بافت یا جزئیات خاصی ندارند بهتر است از پوشیدن رنگ مشکی تا نزدیکی صورت خودداری کنید. این کار امکان دارد کمی چهره شما را رنگ پریده کند. راهکارها زیاد هستند مثلا  استفاده از اکسسوری درخشان یا آرایش رنگی. اما پیشنهادی که الان می‌خواهیم به شما بدهیم چیز دیگری است. سعی کنید آیتمی با رنگ متضاد نزدیک صورت بپوشید. به همین راحتی. آیتم هایی مثل یک شومیز یقه دار زیر پلیورتان یا دستمال گردنی روشن. سفید بهترین انتخاب است.

 

استفاده از استایل مشکی در موقعیت‌های مختلف

همان‌طور که گفته شد رنگ مشکی تقریباً در هر شرایطی مناسب است.  متناسب با استایل شخصی خود از آن‌ها کمک بگیرید تا استایل‌های جدید و جذابی بسازید.

 

استایل مشکی برای تیپ کژوال یا روزمره

استایل مشکی برای تیپ کژوال یا روزمره

چه کسی مشکی را در گردش‌های غیررسمی با دوستان، خرید یا در قرارهای شبانه دوست ندارد؟ مشکی انتخابی راحت است که با در نظر گرفتن چند نکته بالا می‌توانید با آن در طول روز بدرخشید. در یک استایل کژوال راحتی حرف اول را می‌زند. ده‌ها مدل وجود دارد اما در ادامه چند آیتم بیسیک که تقریباً در کمد همه ما پیدا می‌شود را معرفی می‌کنیم.

  • کت چرم مشکی که برای زنان در هر سنی جذابیت دارد. این مورد محدود به کت چرمی کلاسیک نمی‌شود، ژاکت بامبر یا انواع کاپشن‌های سیاه کمک بگیرید.  در زیر این موارد، حتماً یک بلوز، پلیور یا پیراهن ساده مشکی انتخاب کنید تا ظرافت کت خود را افزایش دهید. بسته به نوع ژاکتی که می‌پوشید، می‌توانید با شلوارهای راسته یا اسکینی ست کنید. چکمه‌های بلند تا مچ پا برای این استایل مشکی راحت، به‌علاوه چند تکه گردنبند نقره و یک کلاچ شیک، تیپ کژوال و شیک شما را می‌سازند.

 

  • تیشرت یا پولوشرت مشکی ساده‌ترین راه برای ساخت یک استایل کژوال مشکی است. حواستان به جزئیات باشد. یقه‌گرد می‌پسندید یا یقه هفت یا یقه‌های پولو، دوست دارید تیشرتتان آزاد باشد یا فیت اگر تیشرتتان از چند بافت مختلف باشد که عالی می‌شود. می‌توانید کفش‌های لوفر مشکی، کفش‌های بنددار، چکمه، صندل، دمپایی یا کفش پاشنه‌دار را با این لباس بپوشید. فقط در استفاده از اکسسوری با این تیپ زیاده‌روی نکنید، چند حلقه یا دستبند  کافی است. در نهایت، این استایل را با استفاده از عینک آفتابی و همراه‌داشتن یک کیف مشکی شیک کامل کنید.

 

  • ست لباس راحتی یا انواع گرمکن در چند سال اخیر ترندی محبوب بودند که راحتی را در درجه اول قرار می‌دهند. یک مطلب کامل درباره انواع ست لباس و نحوه ست‌کردن و به‌کاربردن آن‌ها  برایتان تهیه کرده‌ایم.

 

استایل مشکی برای مهمانی

استایل مشکی برای مهمانی

  • پیراهن مشکی ساده یا طرح‌دار که به لطف کوکو شنل جایش را در کمد لباس همه خانم‌ها باز کرده است. این پیراهن تقریباً با هر مدل کفش و آرایش و اکسسوری باتوجه‌به استایل شخصی فرد استایل می‌شود.

 

  • دامن چرم چه کوتاه چه بلند انتخاب جذاب و مناسبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست. می‌توانید از جوراب شلواری مشکی شفاف کمک بگیرید. برای بالاتنه هم شومیز یا تاپ ابریشم و گیپوری ساده بپوشید. یک گاردیگان شیک کشمیری هم به‌عنوان لایه رویی استایلتان را متعادل می‌کند. اکسسوری و آرایش هم با این تیپ فوق‌العاده مشکی فراموش نشود.

 

  • تاپ کرستی ترند محبوب چند سال اخیر، آیتمی که به اندام شما فرم می‌دهد. می‌توانید با تاپ یا پیراهن‌های کرستی استایلی جسورانه بسازید. کت چرمی اینجا هم به کمکتان می‌آید. یک شلوار مشکی چرمی با کرست بی‌نظیر به نظر می‌رسد. در نهایت صندل‌های بندی یا چکمه‌های جورابی را با این آیتم امتحان کنید. 

اگر دلتان می‌خواهد کمی رسمی‌تر به نظر برسید تاپ کرستی را زیر یک کت‌وشلوار شیک امتحان کنید.

 

استایل مشکی در موقعیت رسمی

استایل مشکی در موقعیت رسمی

هنگام لباس پوشیدن حرفه‌ای، مشکی همیشه رنگ موردعلاقه خانم‌ها است!

  • کت‌وشلوار نخی مشکی را می‌توانید به‌راحتی در جلسات کاری خود، بپوشید. این یک استایل کاملاً کلاسیک  شیک مناسب محل کار است. در مورد کفش‌ها، کفش‌های بنددار مانند آکسفورد، دربی، چکمه‌های چلسی و کفش‌های لوفر باید انتخاب شما باشند.

 

  • شومیز مشکی می‌تواند انتخابی بدون اشتباه باشد. هروقت درست‌کردن به مشکل برخوردید  این آیتم شما را نجات می‌دهد. کافی است را با یک شلوار پارچه‌ای دمپا گشاد و یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید. این سیلوئت شما را بلد و کشیده‌تر نشان می‌دهد. ساعت، عینک آفتابی، گردنبند و کیف دم دستتان را اضافه کنید. تمام است استایل شما تکمیل شد!

 

  • سرهمی مشکی زنانه یک آیتم شیک است که در موقعیت‌های رسمی شما استایل شما را از بقیه مجزا می‌کند. ازآنجایی‌که استایل‌های تمام مشکی همیشه شیک هستند، واقعاً نمی‌توانید با این تیپِ آسان اشتباه کنید. می‌توانید روی شانه خود یک کت مشکی هم بیاندازید. کفش‌های نوک‌تیز و استفاده از یک دستمال گردن و کمربند تکمیل‌کننده استایل شیک شما هستند.

 

پیشنهاد های استایل مشکی در هر سنی

لباس‌های مشکی برای خانم‌ها در هر سنی زیباست  اما گاهی نیاز به یک سری تناسبات و اکسسوری‌های مناسب دارد تا زیباتر به نظر برسند. چه در دهه بیست و سی از زندگی‌تان هستید و چه یک شیک‌پوش باتجربه، چه دانشجو هستید و چه اهل مهمانی، در ادامه بهترین ایده‌های استایل مشکی متناسب با هر دهه از زندگی را به شما ارائه می‌دهیم.

استایل مشکی دهه 20

دهه ۲۰: رنگ مشکی برای ظاهری جسورانه و شیک عالی است. یک لباس مشکی را با کفش پاشنه بلند و یک کلاچ برای یک شب بیرون بیاورید یا شلوار جین مشکی نازک و زاپ دار را با کت جین یا چرم مشکی و نیم‌بوت بپوشید تا ظاهری غیررسمی داشته باشید. تیشرت‌های گرافیکی، کلاه بیسبال، کتانی‌های اسپرت و بوت‌های جورابی هزاران آیتم دیگر برای بازی و ترکیب‌شدن کنار هم مناسب شما هستند.

 

۳۰ سالگی: با ورود به ۳۰ سالگی، ممکن است بخواهید بیشتر لباس‌های مشکی بپوشید. مشکی هنوز هم برای موقعیت‌های خاص انتخابی عالی است، می‌توان آن را در محل کار و انجام امور روزمره پوشید. می‌توانید کت مشکی را با یک شلوار مجلسی یا دامن شلواری با تاپ سفید بپوشید. دامن پلیسه، بلوزهای سیلک، چکمه‌های شیک و آیتم‌هایی این‌چنین جلوه‌ی بسیار زیبا و شیکی برای شما دارند.

استایل مشکی دهه 40

دهه ۴۰: شاید آماده باشید رنگ را از استایلتان کم کنید و از رنگ‌های روشن دهه ۲۰ و ۳۰ به رنگ‌های خنثی تر تغییر دهید. سایزتان کم‌تر به نظر برسد، مشکی می‌تواند اندام شما را باریک کند. شلوار مشکی دمپا را با تاپ روشن یا دامن مشکی و تاپ مشکی انتخاب کنید. یک‌ دست کت‌وشلوار مشکی از واجبات این دوره است. از انواع پیراهن‌ها و لباس‌های گیپور غافل نشوید. همچنین حداقل یک کیف و کفش سنگین  لوکس مشکی در این سن باید داشته باشید.

 

دهه ۵۰: مشکی هنوز هم یک رنگ عالی برای پوشیدن است. مشکی را روی سفید بپوشید تا تضاد کامل داشته باشید یا لباس مشکی را روی مشکی بپوشید – با جنس‌های متفاوت. لباس‌های خود را با رنگ‌ها یا طرح‌های زیاد پیچیده نکنید یک تا دو رنگ درخشان مثل قرمز یا نارنجی یا سبز به استایلتان روح می‌بخشد. سیلوئت‌های کلاسیک  را انتخاب کنید، مانند یک کت و پالتوی بلند یا شلوار گشاد.

 

دهه ۶۰ و بعد از آن: شلوار مخملی یا بلوز ابریشمی یا تاپ توری بپوشید. جواهرات درشت مثل یک گوشواره یا گردنبند مروارید چهره شما را برجسته می‌کنند و حس و حالی لوکس به استایلتان می‌بخشند. همچنین از نشان‌دادن کمی پوست خجالت نکشید، تاپ‌ها و لباس‌های یقه هفت به همراه یک کاردیگان کشمیری می‌توانند شیک باشند.

 

کلام آخر

رنگ مشکی در استایل طرف‌داران زیادی دارد. مشکی انتخابی راحت است، برای تمامی سنین مناسب است، به همه می‌آید و در هر موقعیتی می‌توان به این رنگ رجوع کرد. اما ممکن است با در نظر گرفتن مواردی این رنگ کسل‌کننده شود یا حس افسردگی را منتقل کند. در این مقاله تمامی نکات ریز و درشتی که یک استایل تمام مشکی را جذاب می‌کنند معرفی کردیم. نکاتی مثل تنوع در بافت و سیلوئت یا افزودن آیتمی خاص. همچنین لباس‌هایی مناسب سه موقعیت روزمره، مهمانی و رسمی با استایل مشکی بهتان پیشنهاد دادیم. در نهایت  تضمین کردیم که رنگ مشکی می‌تواند مناسب تمامی سنین – با رعایت برخی نکات –  باشد. حال نوبت امتحان کردن شماست. شما  برای یک استایل مشکی چه آیتم‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟

 

منابع

https://thebeautyholic.com/black-outfits-for-women/

https://www.herstylecode.com/lifestyle/pull-off-black-look/

https://stunningstyle.com/style-secrets/2017-12-21-dressed-in-all-black

 

نظرات بازدیدکنندگان