تفاوت انواع ضدآفتاب – ویژگی های ضدآفتاب

تفاوت انواع ضدآفتاب – ویژگی های ضدآفتاب

به طور کلی ضدآفتاب ها از نظر ساختار و ترکیبات به دو دسته فیزیکی و شیمایی تقسیم بندی می شوند.

 

ضدآفتاب فیزیکی یا مینرال چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی که معمولا با عنوان ضد آفتاب معدنی یا ضد آفتاب مینرال شناخته می‎‌شود، با ایجاد یک لایه مانع فیزیکی روی پوست، از آسیب‌های اشعه خورشید محافظت می‌کند.

این ضد آفتاب از ترکیبات معدنی فعالی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم تشکیل شده است که از طریق ایجاد یک سطح فیزیکی، به بازتاب اشعه‌های مضر خورشید کمک می‌کند. ضدآفتاب مینرال، طیف وسیعی از محافظت پوستی در برابر اشعه UVA و UVB ارائه می‌دهد و برای افرادی که روزانه به صورت و گردن خود کرم ضد آفتاب می‌زنند، توصیه می‌شود. ضدآفتاب لانسون یکی از نمونه های ضدآفتاب فیزیکی است.

 

 

کرم ضد آفتاب شیمیایی چیست؟
ضد آفتاب‌های شیمیایی اشعه خورشید را مسدود نمی‌کنند بلکه تا حدی جذب پوست می‌شوند و از طریق یک واکنش شیمیایی از آسیب‌های اشعه ماورابنفش جلوگیری می‌کنند.

این نوع ضد آفتاب اغلب حاوی مواد فعال شیمیایی مانند اکسی بنزون، دی اکسی بنزن، آووبنزون، اکتوکریلن و اکتینوکسات هستند که اشعه‌های UV را جذب کرده و مانع از نفوذ آن به لایه‌های زیرین پوست می‌شود. با توجه به اینکه ضد آفتاب شیمیایی با هدف جذب طراحی شده، به‌نرمی و بدون احساس چسبندگی یا چربی روی پوست می‌نشیند و هیچ اثری از رنگ باقی نمی‌گذارد.

 

 

 

  • ضدآفتاب فیزیکی و شیمیایی برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

ضدآفتاب فیزیکی به خاطر ترکیبات تیتانیوم دی اکسید، کرم ملایمی است که برای پوست‌های حساس، آکنه‌دار و حتی زنان باردار مناسب است و احتمال بروز التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. ضدآفتاب شیمیایی به خاطر وجود مواد اولیه شیمیایی فعالی که جذب پوست می‌شود، برای پوست‌های چرب و نرمال مناسب است.

 

تفاوت انواع ضدآفتاب

 

  • تفاوت ضدآفتاب رنگی‌ و بی رنگ:
    برخی از افراد هستند که علاقه‌ای به استفاده از ضد آفتاب‌ های بی‌ رنگ ندارند و به‌همین دلیل هم به‌طور کلی دور مصرف تمام آنها را خط می‌کشند. از طرف دیگر، چنین افرادی معتقدند که کرم‌های ضد آفتاب رنگی، همان کرم‌ پودرهایی هستند که نمی‌توانند اثر محافظتی چندانی در برابر نور آفتاب داشته باشند. بهتر است بدانید که قدرت اثر ضد آفتاب‌ های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد و این رنگدانه‌ها، تنها برای جلب نظر مشتری و زیباتر جلوه داده شدن پوست به برخی از کرم‌های ضد آفتاب اضافه می‌شوند.
  • ضدآفتاب های بی رنگ برای افرادی که دوست دارند یک ضدآفتاب سبک برای استفاده روزانه داشته باشند مناسب است مانند کرم ضد آفتاب بایودرما اسپات50

از کرم ضد آفتاب رنگی می‌توانید به جای کرم پودر استفاده کنید.

ضد آفتاب رنگی فقط حاوی رنگ نیستند. این نوع محصولات پوششی روی پوست ایجاد می کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. این یعنی می‌توانید از این کرم‌ها به جای کرم پودر استفاده کنید، بدون اینکه به ماده‌ی آرایشی دیگری نیاز داشته باشید.
برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده‌ی راحت) راه حل مناسبی است. فقط کافی است مانند هر کرم ضد آفتاب دیگری، این کرم را به تمام نواحی صورت خود بمالید.

 

 

نمونه ضدآفتاب های رنگی پرفروش فروشگاه از کف بازار 

 

  • ضدآفتاب لانسون 

 

مناسب پوست های چرب

حاوی SPF 50

دارای ماندگاری بیش از ۸ ساعت

تنظیم کننده چربی پوست

دارای پوشش دهی فوق العاده بالا

ضد چین و چروک صورت

  • کرم ضدآفتاب بایودرما SPF100

 

فعال کردن سیستم دفاعی پوست بدن در حالت طبیعی

جلوگیری از پیری زود رس پوست

جلوگیری از آفتاب سوختگی

بدون اسانس و عطر

بدون پارابن

ماندگاری خوب

ضد آب

SPF100

 

  • ضدآفتاب BB گارنیر
  • مقاومت فوق العاده عالی در مقابل آفتاب
  • کرم پودر رنگ پوست طبیعی با spf50
  • ضدآب و دارای پوشش بسیار عالی
  • ماندگاری بسیار عالی و دارای آبرسانی پوست
  • مناسب برای هر نوع پوست

 

ترکیبات ضد آفتاب:
بهتر است که هنگام خرید کرم‌های ضد آفتاب، نگاهی هم به برچسب مواد تشکیل‌دهنده آنها بیندازید. محصولات حاوی زینک، دی‌اکسید تیتانیوم و مکسوریول، گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، بهتر است برای بچه‌ها هم فقط محصولاتی را خریداری کنید که حاوی زینک اکساید و دی‌اکسید تیتانیوم باشند. ضمن اینکه ضد آفتاب کودک وکالی باید بعد از ۶ماهگی برای بچه‌ها استفاده شود.

 

 

یک ضد آفتاب خوب چه خصوصیاتی دارد؟
وسیع الطیف باشد یعنی از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند.
دارای SPF مناسب باشد.
مناسب با نوع پوست شما باشد.
در برابر آب مقاوم باشد.

 

 

نظرات بازدیدکنندگان