آموزش رنگ کردن مو به صورت حرفه ای با انواع حنا

آموزش رنگ کردن مو به صورت حرفه ای با انواع حنا

فواید حنا برای مو

همانطور که گفتیم حنا یک رنگ مو طبیعی است، یک رنگ مو که در کنار رنگ کردن موهایتان خواص بی نظیری نیز برای موها دارد. از جمله خواص حنا می توان به

  • ضخیم تر شدن
  • نرم شدن
  • حفاظت از پوست سر در برابر آفتاب
  • صافی و احیای مو
  • کاهش ریزش مو
  • متعادل سازی ph مو

ماندگاری حنا روی مو

ماندگاری حنا در بهترین و زیباترین حالت بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. پس از آن رفته رفته کم رنگ می شود و بعد از آن نیاز است که دوباره موها را حنا کنید.

نکاتی که قبل از حنا کردن موها باید بدانید

1- حنا علاوه بر رنگ کردن موها باعث رنگ گرفتن پوست سر و بدن هم می شود که به سادگی هم قابل پاک شدن نیست، پس حتما باید در هنگام رنگ کردن موها از تکنیک درست استفاده کنید تا به این مشکل برنخورید.

2- بر خلاف رنگ های شیمیایی که زمان رنگ گرفتن موها بین 30 الی 45 دقیقه است. رنگ کردن مو با حنا بسیار کار وقت گیری است و معمولا با توجه به قدرت رنگ پذیری مو بین 1 الی 5 ساعت طول می کشد.

3- همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد حنا علاوه بر رنگ کردن موها باعث رنگ شدن پوست بدن و سر هم می شود پس حتما برای انجام این کار از دستکش و کلاه استفاده کنید تا حنا های اضافی باعث رنگ شدن نقاط مختلف بدن نشود.

رنگ حنا روی مشکی

4- می توانید با اضافه کردن قهوه و وسمه رنگ اصلی حنا را تغییر دهید. قهوه رنگ حنا را تیره تر می کند و وسمه رنگ حنا را به یک قهوه ای روشن تغییر می دهد. همچنین آب لیمو، سرکه و شراب قرمز هم رنگ حنا را به بلوند سرخابی ( رنگ توت فرنگی) تغییر می دهند.

5- مهم ترین نکته ای که در رنگ مو با حنا باید بدانید این است که بعد از انجام این کار تغییر رنگ موهایتان به رنگی دیگر بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود و حتی در صورت رنگ شدن موها هم هیچ وقت نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.

مراحل رنگ کردن مو با حنا

خب در این قسمت به صورت کامل و قدم به قدم مراحل رنگ مو با حنا را قرار داده ایم:

تهیه حنا

ابتدا با توجه به مقدار موهایتان پودر حنا طبیعی را تهیه کنید و با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شود سپس به مدت 8 الی 12 ساعت در یک جای گرم قرار دهید. بعد از تغییر رنگ حنا به سمت سبز یعنی حنا اکسید شده و آماده گذاشتن روی موها است.

ترکیب حنا

قبل از اینکه به حنا استراحت دهید فراموش نکنید که می توانید حنا را با هر کدام از مواردی که در بالا گفتیم با توجه به رنگ مورد نظر ترکیب کنید. اما اگر می خواهید برای بار اول این کار انجام دهید پیشنهاد می دهیم از ترکیب چای سیاه دم شده و آب لیمو تازه استفاده کنید.

نحوه گذاشتن حنا روی موهای سر

1- ابتدا با یک وازلین نزدیک خط رویش موها را چرب کنید تا حنا پوست را رنگ نکند.

2- موها را شانه و تقسیم کنید و با برس مخصوص رنگ حنا را به صورت مساوی روی تمام موها بگذارید و سپس همه موها را جمع کرده و کلاه دوش را بپوشید گرم نگه داشتن مو با یک حوله و ماساژ دادن می تواند در نتیجه بهتر کمک کند.

3- مدت زمان ماندن حنا بستگی به نتیجه دلخواه دارد می توانید بین 1 ساعت تا حدود 8 ساعت به آن زمان بدهید. هرچه زمان بیشتری به حنا بدهید نتیجه آن بهتر خواهد بود.

نظرات بازدیدکنندگان