چگونه پوستی سفید و بدون جوش داشته باشیم درمان خانگی 60 روش ساده

چگونه پوستی سفید و بدون جوش داشته باشیم درمان خانگی 60 روش ساده

شناخت تایپ پوستی مهتره از سفیدی پوسته!

دانستن نوع پوست شما می تواند به شما در مراقبت از آکنه به بهترین شکل ممکن کمک کند.

 دکتر یورام هارث، متخصص پوست و مدیر پزشکی MDacne، می گوید که یک راه آسان برای تعیین نوع پوست شما وجود دارد.

 ابتدا صورت خود را با یک صابون ملایم “کودک” بشویید. به آرامی آن را خشک کنید. از هیچ محصول مراقبت از پوست استفاده نکنید.

چند ساعت بعد پوست خود را معاینه کنید. اگر براق است، پوست چرب دارید. اگر پوسته پوسته، زبر یا قرمز به نظر می رسد، پوست خشکی دارید.
پوست مختلط روی گونه ها خشک و در پیشانی، بینی و چانه (منطقه T) براق به نظر می رسد.

در عین حال، پوست معمولی درخششی سالم و بدون هیچ مشکل قابل مشاهده ای خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که بدون داشتن پوست خشک یا چرب ممکن است مستعد جوش باشید.

دستیابی به پوستی شفاف بسته به نوع پوست شما

هیچ روشی وجود ندارد که برای همه افراد مفید باشد تا پوستی صاف تر داشته باشید. هنگام ایجاد یک برنامه برای شفافیت، مانند اکثر روش های مراقبت از پوست، مهم است که نوع پوست را در نظر بگیرید.

پوست ترکیبی: اکثر افراد در واقع پوست مختلط دارند. بنابراین، قانون طلایی این است که به طور مداوم از مراقبت از پوست در مقابل آینه با نور خوب استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد مناطقی را که شدیدترین شکستگی‌ها را دارند شناسایی کنید. این لکه ها معمولاً در نزدیکی پیشانی یا روی بینی ظاهر می شوند. جنبه دیگری که باید در نظر داشت این است که هرگز نباید از محلول های درمان آکنه روی پوستی که قبلاً به شدت تحریک شده است استفاده کنید.

پوست چرب: شستن صورت و استفاده از محصولاتی که برچسب «بدون چربی» دارند، برای افرادی که پوست چرب دارند شروع فوق العاده ای است.

پوست خشک: اگر مستعد خشکی پوست هستید، از هر چیزی که به نظر می‌رسد باعث پوسته پوسته شدن یا قرمزی می‌شود دوری کنید زیرا ممکن است باعث شود پوست شما به رژیم‌های خشک‌کننده تهاجمی واکنش نشان دهد.

هر رنگ و بافت پوستی زیباست، پوست روشن هنوز هم بی عیب و نقص در نظر گرفته می شود. رنگ پوست با تولید رنگدانه در پوست توسط ملانوسیت ها تنظیم می شود.

همه افراد دارای پوست روشن و بی عیب نیستند. در حالی که پوست ما به طور طبیعی رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند که به آن رنگ می‌دهد، این عوامل خارجی مانند گرما، آلودگی و باکتری‌ها هستند که به تولید ملانین اضافه می‌کنند و باعث برنزه شدن پوست می‌شوند.

چه چیزی پوست را سریع سفید می کند؟

چگونه به طور طبیعی پوست را خیلی سریع روشن کنیم

  • از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید. …
  • مخلوط پاپایا درست کنید. …
  • پوست را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. …
  • درمان ترکیبی آلوئه ورا. …
  • فرمول سفید کننده پوست ماسک تخم مرغ …
  • روشن کننده طبیعی پوست با خیار. …
  • از یک تونر طبیعی دو بار در روز استفاده کنید.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز روش خانگی واقعیت دارد؟

خوب، رنگی که می خواهید قطعا انتخاب شماست. زیبایی با رنگ چهره تعریف نمی شود، زیرا در چشم بیننده نهفته است و همه چیز به احساس شما نسبت به خود بستگی دارد. علاوه بر این، رنگ پوست ترکیبی از عوامل مختلف مانند لک، جای زخم، بافت، آکنه و غیره است.

اگر روی سالم و صاف کردن پوست تمرکز کنید، به طور طبیعی تازه و روشن تر به نظر می رسد. با این حال، اگر بخواهید با استفاده از داروهای خانگی یا داخل سالن، پوست را سفید کنید، هیچ چیز بدی وجود ندارد. پس این که با پوستتان چه می کنید به خودتان بستگی دارد و نباید تحت تاثیر معیارهای جامعه باشد. 

اگر به دنبال روشن کردن رنگ پوست و صاف کردن رنگ پوست در خانه خود هستید، در اینجا چند کار طبیعی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

نگاهی گذرا به 10 بهترین درمان خانگی برای جوش سرسفید

یکی از معمول ترین بیماری های پوستی، آکنه است که معمولا به عنوان جوش شناخته می شود. یکی از علل شایع آکنه شامل تولید بیش از حد چربی است که منافذ را مسدود می کند، تجمع سلول های مرده پوست، تحریک پوست، و غیره. آکنه اغلب روی صورت تاثیر می گذارد، درمان و مراقبت از آکنه صرف نظر از دلیل آن معمولاً مشابه است. اگر لیست گشت و گذار شما شامل عباراتی مانند “درمان های موجود برای جلوگیری از آکنه”، “چگونه از جوش های صورت جلوگیری کنیم”، “توصیه هایی برای جلوگیری از جوش زدن”، “چگونه جوش های صورت را به حداقل برسانیم” و غیره است.اجازه دهید به شما اطلاع دهیم که صفحه صحیح را پیدا کرده اید. مشکل آکنه پوست شما دیگر نگران کننده نیست.

  بهترین برای پاکسازی منافذ مسدود شده: بخار صورت
 بهترین ضد میکروبی طبیعی: سرکه سیب
 بهترین قابض کم هزینه: آب لیمو
 بهترین ضد عفونی کننده: روغن درخت چای
 بهترین آنتی باکتریال: عسل
 بهترین برای کاهش چربی اضافی: فندق افسونگر
 بهترین لایه بردار: اسید سالیسیلیک
 بهترین داروی بدون نسخه: بنزوئیل پراکسید
 بهترین گزینه برای جوش های سرسفید خفیف و آکنه: رتینوئیدها
 بهترین برای بهبود گردش سلولی پوست: آلفا هیدروکسی اسید

معجزه پک صورت میوه ای

پک صورت میوه ای می تواند برای پوست شما معجزه کند. شما می توانید از انواع مختلف میوه ها مانند پاپایا، خیار و آووکادو برای تهیه پک میوه ای خانگی خود استفاده کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و دو قاشق چایخوری خامه به آن اضافه کنید. پک صورت را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

دکتر Viseslav Tonkovic-Capin متخصص پوست می گوید: «اکثریت قریب به اتفاق مردم یک بار در طول زندگی خود دچار آکنه شده اند.

بهترین سفید کننده طبیعی صورت چیست؟ 

در زیر چند درمان خانگی سفید کننده پوست وجود دارد که می توانید در رژیم مراقبت از پوست خود جای دهید…

آب لیمو + عسل + شیر.
آب سیب زمینی.
پاپایا + عسل.
ماست.
آرد برنج + شیر.
دانه های زیره سبز (jeera).
پودر چوب صندل (چاندان).
هویج + آووکادو.

بهترین سفید کننده خانگی پوست صورت

 ویتامین سی نقطه! هرچیزی که حاوی ویتامین c است بهترین سفید کننده پوست صورت و بدن شماست. از مکمل های ویتامین سی چه محصولات بهداشتی ارایشی و خوراکی هایی که حاوی این ویتامین است.

مقداری آب پرتقال را با یک یا دو قاشق چای‌خوری یا پودر زردچوبه مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بردارید.

ماست بهترین مواد سفید کننده پوست؟!

ماست یکی از بهترین مواد سفید کننده پوست است، علاوه بر این که می تواند دسرها و اسموتی های خوشمزه درست کند. ماست اساساً سرشار از اسید لاکتیک است که می تواند به بهبود رنگ پوست،روشن شدن لکه های تیره روی صورت شما کمک کند.

علاوه بر این، ماست همچنین منبع ویتامین B کمپلکس است که می تواند پوست شما را درخشان تر و بی عیب تر نشان دهد. در مجموع، ناز کردن پوست با ماست  یک راه موثر برای رسیدن به پوست روشن تر در خانه است.

برای این ماسک صورت به موارد زیر نیاز دارید:

  • حداقل دو قاشق چایخوری ماست ساده
  • یک قاشق چای خوری عسل مفید خواهد بود

دستورالعمل ها

  1. ماست و عسل (در یک کاسه یا هر ظرف کوچکی) را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  2. ماسکی که درست کرده اید را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه آینده بماند،
  3. با آب گرم بشویید و از پوست نرم و درخشان خود لذت ببرید.

لیمو بهترین داروی طبیعی برای روشن شدن پوست

هنگامی که صحبت از روشن شدن پوست می شود، استفاده از لیمو برای پوست شما بسیار موثر خواهد بود. لیمو به کاهش لکه ها و لکه های تیره روی پوست شما کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیمو را به دو نیم کرده و نیمی از آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید.

اما به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از استفاده از لیمو روی پوست خود زیر نور خورشید قرار نگیرید. لیمو بهترین داروی طبیعی برای روشن شدن پوست است. به کاهش لکه ها و لکه های تیره کمک می کند.

ماسك زردچوبه قویترین ماسک روشن کننده پوست

زردچوبه یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست روشن است. به راحتی در آشپزخانه شما موجود است و مانند جادو روی پوست شما عمل می کند تا آن را درخشان کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با سه قاشق چای خوری آبلیمو ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید.

ماسک زردچوبه برای سفیدی صورت:

این ماسک را حدود 15 دقیقه نگه دارید و سپس آن را بشویید. هنگام استفاده از این خمیر مراقب باشید زیرا می تواند لباس های شما را لکه دار کند، همچنین پوست شما پس از این درمان زرد به نظر می رسد.

برای سفید کردن پوست از چای یا قهوه استفاده کنید 

اشعه ماوراء بنفش (UV) موجود در نور خورشید یکی از دلایل اصلی هیپرپیگمانتاسیون است. با این حال، نوشیدن قهوه یا چای حداقل یک یا دو بار در روز ممکن است به کاهش هایپرپیگمانتاسیون پوست کمک کند. لازم به ذکر است که پلی فنول های موجود در دانه های قهوه ممکن است توضیحی برای این مزیت باشد.

همچنین می توانید با استفاده از تفاله قهوه تازه ماسک یا خمیر درست کنید و آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید. در واقع، حتی می‌توانید از چای به همین روش (برای تهیه ماسک صورت) استفاده کنید و آن را مستقیماً روی ناحیه برنزه شده یا آسیب دیده بمالید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.

شیر پاک ساز قوی و روشن کننده پوست 

شیر نه تنها یک پاک کننده خوب است، بلکه در روشن شدن پوست نیز به خوبی عمل می کند. با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل، بسته‌ای برای صورت آماده کنید و با حرکات دایره‌ای به آرامی روی صورت خود بمالید. ترجیحا از شیر پرچرب برای تغذیه و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

بهترین روغن روشن کننده پوست صورت

روغن های مختلفی وجود دارند که برای روشن شدن پوست موثر هستند. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن جوجوبا. این روغن ها حاوی خواصی هستند که به کاهش لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون روی پوست کمک می کنند.

کدام ماده خانگی برای سفید کردن پوست بهتر است؟

درمان های خانگی برای سفید کردن پوست چیست؟ قهوه یک درمان خانگی خوب برای روشن شدن پوست است، زیرا برای کاهش پرپیگمانتاسیون مفید است. داروهای گیاهی مانند زعفران، دانه انگور، شیرین بیان، چای سبز و گیاه بیفتیک نیز ممکن است در سفید کردن پوست و جلوگیری از آسیب پوست مفید باشند.

متخصصین پوست چه سفید کننده ای را برای صورت توصیه می کنند؟

متخصص پوست برای روشن کردن پوست موارد زیر را توصیه کرده است، برخی از بهترین کرم های روشن کننده پوست که توسط متخصص پوست توصیه می شود عبارتند از:

هیدروکینون، ترتینوئین و آداپالن. این کرم ها با از بین بردن ملانوسیت ها (سلول هایی که رنگدانه تیره تولید می کنند) یا با مهار فعالیت آنها عمل می کنند.

آیا راه طبیعی برای سفید کردن پوست وجود دارد؟

شیر، دوغ و حتی شیر ترش همگی می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند زیرا حاوی اسید لاکتیک هستند. یک تکه پنبه را ممکن است در شیر ساده آغشته کرده و در تمام نواحی آسیب دیده بمالید و بعد از 20 تا 30 دقیقه بشویید. این ممکن است هر روز، یک یا دو بار در روز تکرار شود. شیر همچنین می تواند به طور موثر پوست را آبرسانی کند.رآیا می توانید پوست خود را بدون سفید کننده روشن کنید؟

کرم های روشن کننده پوست به وفور بدون نسخه موجود است. همه آنها با کاهش ملانین (رنگدانه ای که باعث برنزه شدن و لکه های خورشیدی می شود) در پوست کار می کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد موثر روشن کننده پوست مانند اسید کوجیک، اسید گلیکولیک، اسیدهای آلفا هیدروکسی، ویتامین C یا آربوتین هستند.

برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش چه کنم

هیچ راهی فوری برای از بین بردن آکنه یا لک وجود ندارد، اما راهکارهایی که می تواند به شما کمک کند.

این نکات کلی را در روتین روزانه برای شفاف شدن سریع پوست امتحان کنید تا از ایجاد جوش جلوگیری کنید. جوش نشان دهنده چربی، سبوم و باکتری به دام افتاده است. …

از دست زدن به صورت خودداری کنید

لمس صورت با دست می تواند کثیفی، روغن و باکتری را روی پوست رسوب کرده و منجر به جوش شود.

مرطوب کنید

همه انواع پوست می توانند بعد از شستشوی روزانه صورت از رطوبت رسانی بهره مند شوند. مرطوب نگه داشتن صورت ممکن است به کنترل تولید سبوم و جلوگیری از آسیب عناصر خارجی کمک کند.

دو بار در روز و دوباره بعد از تعریق بشویید. …
از دست زدن به صورت خودداری کنید. …
مرطوب کنید. …
همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. …
روی محصولات ملایم تمرکز کنید. …
از آب گرم خودداری کنید. …
از وسایل پاک کننده ملایم استفاده کنید.

 بهترین درمان های خانگی برای پوست روشن چیست؟ (20 روش)

قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید بدون محافظت، آلودگی و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار می تواند پوست شما را تیره تر کند. برای داشتن پوست روشن، مراحل زیر را دنبال کنید:

 صورت خود را با مخلوط گلاب و شیر بشویید:
یک کاسه شیر و یک موز را مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و حداقل 30 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید. این مخلوط ها به عنوان پادزهر طبیعی عمل می کنند. آنها بافت های مرده و گرد و غبار را می شویند که منجر به شادابی و روشن شدن چهره می شود. آب پرتقال حاوی ویتامین C و ویتامین A است که به کاهش لکه‌ها، رنگدانه‌ها و ایجاد پوستی صاف‌تر کمک می‌کند.

 نصف کاسه آب پرتقال بردارید:
پنبه کوچک را در آن آغشته کنید و به آرامی روی تمام صورت خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. این روند را به مدت یک هفته دنبال کنید و متوجه خواهید شد که پوست خود به وضوح روشن تر می شود.

 مخلوطی از آرد، زردچوبه و آبلیمو درست کنید و روی صورت خود بمالید:
بگذارید حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را بشویید و مقداری مرطوب کننده بزنید. چند بار در هفته به مدت یک ماه از آن استفاده کنید تا پوستی روشن تر داشته باشید.

 شیر:
شیر یک درمان خانگی موثر است زیرا به عنوان یک پاک کننده عمل می کند و همچنین به روشن شدن پوست نیز کمک می کند. می توانید مستقیماً با مخلوط کردن آن با عسل، شیر خامه کامل را روی صورت خود بمالید.

 هیدراته بمانید:
نوشیدن آب زیاد برای درخشندگی پوست موثر است. پوست را مرطوب و نرم نگه می دارد. از سیاهی و لک های روی پوست جلوگیری می کند. با از بین بردن رادیکال های آزاد ازجلوگیری می کند.

 آب نارگیل:
آب نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. به کاهش لکه های تیره کمک می کند و به پوستی درخشان می بخشد.

 ماسک ماست:
ماست یک داروی روشن کننده پوست است که به داشتن پوستی درخشان کمک می کند. می توانید مستقیماً ماست را با مخلوط کردن آن با عسل بمالید.

 ماسک پاپایا:
پاپایا حاوی ویتامین C است که یک ماده مغذی مهم برای درخشندگی پوست است. از پاپایا می توان به عنوان لایه بردار پوست نیز استفاده کرد. زیرا به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

 گلاب:
گلاب به عنوان یک تونر پوست استفاده می شود که منافذ پوست را تنگ می کند و آن را نرم و یکدست می کند. برای بهترین نتیجه می توانید هر روز قبل از خواب شب ها از گلاب استفاده کنید.

 زردچوبه:
زردچوبه یکی از موثرترین درمان های خانگی برای پوست روشن است. می توانید ماسک زردچوبه را مستقیماً با مخلوط کردن آن با آبلیمو بمالید.

 ماسک گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی یک عامل ضد برنزه است که به کاهش برنزه شدن پوست کمک می کند. می توانید به طور مستقیم تفاله گوجه فرنگی را با مخلوط کردن آن با آب لیمو بمالید.

 چگونه در خانه پوستی روشن داشته باشیم (20 روش)

چگونه پوستی سفید و بدون جوش داشته باشیم درمان خانگی:

 1. لیمو

آب لیموی تازه لکه های تیره را روشن می کند.

 2. شیر
1 قاشق چایخوری عسل و شیر را مخلوط کنید و خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید.

 3. زردچوبه
خمیری از 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه و 3 قاشق چایخوری آب لیموی تازه را روی پوست تیره بمالید.

 4. بسته تخم مرغ
یک تخم مرغ را خوب بزنید و مخلوط پف دار را روی صورت خود بمالید. بعد از خشک شدن آن را بشویید.

 5. گوجه فرنگی
روزانه قبل از حمام، اسموتی 1-2 گوجه فرنگی و 2 قاشق چایخوری آب لیمو را روی صورت خود بمالید.

 6. ماساژ بدن با روغن داغ
یک ماساژ با روغن داغ به خودتان بدهید. روغن را 30 دقیقه بگذارید و با آب گرم بشویید.

 7. بسته ماست
خمیری از 2 قاشق چایخوری داهی و 1 قاشق چایخوری عسل را روی صورت خود بمالید.

 8. بسته ای از میوه ها
با تفاله یک آووکادو، خیار و پاپایا و 2 قاشق چایخوری خامه خمیری صاف درست کنید.

 9. گلاب
از گلاب برای تسکین پوست و بهبود رنگ آن استفاده کنید. برای ظاهری تازه به پک ها و اسکراب های صورت خانگی اضافه کنید.

 10. دانه زیره
یک قاشق چایخوری زیره را در آب بجوشانید و برای شفافیت پوست صورت خود را روزانه با آن بشویید.

 11. آب نارگیل
برای از بین بردن جای زخم و لکه های صورت خود از آب نارگیل استفاده کنید.

 12. پاپایا
خمیری از پاپایای سبز پوست کنده و ورقه شده را روی صورت خود بمالید.

 13. آرد گندم
خمیر، 2 قاشق غذاخوری گرم آرد را روی صورتتان می تواند پوستی شاداب به شما بدهد.

 14. زمین فولر
زمین فولر (multani mitti) روغن های اضافی را جذب می کند و می تواند به شما کمک کند تا چهره ای روشن داشته باشید.

 15. هویج و آووکادو
خمیری از یک آووکادوی نرم، یک هویج پخته شده، نصف فنجان خامه، 1 تخم مرغ و کمی عسل را روی صورت و گردن خود بمالید.

 16. خیار
آب خیار می تواند به کاهش برنزه شدن و تسکین پوست تحریک شده کمک کند.

 17. آلوئه ورا
آلوئه ورا با برداشتن لایه رویی و ظاهری شاداب پوست را روشن می کند. آن را بشویید یا بگذارید بماند.

 18. نارگیل و شیر
خمیر یک قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده خشک، یک قاشق غذاخوری آرد برنج و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین وقتی با شیر گرم مخلوط شده و روی صورت و بدن بمالید می تواند پوست را روشن کند.

 19. از نور خورشید دوری کنید
هرگز بدون ضدآفتاب و کلاه لبه گشاد زیر نور خورشید قدم نگذارید. پوست خود را نیز بپوشانید. کرم ضد آفتاب Olay Natural White Day Glowing Fairness یک ضد آفتاب ایده آل است که تنها در 1 بطری 7 مزیت اضافی دارد. با تقویت کننده سه ویتامین B3، pro-B5 و E و SPF 24/PA++، برای درخشش طبیعی شما عالی است.

 20. لایه برداری کنید
یک اسکراب خانگی با استفاده از بادام، گردو یا بلغور جو دوسر تهیه کنید تا لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین ببرید.

منابع بیشتر جهت مطالعه: lybrate india lybrate

نظرات بازدیدکنندگان