تونر چیست چه کاربردی برای پوست دارد

تونر چیست چه کاربردی برای پوست دارد

تونر چیست و چگونه به پاکسازی صورت کمک می کند ؟



مراقبت از پوست برای بسیاری از افراد به ویژه زنان نگران کننده است. دغدغه ای که قطعا مستلزم انجام منظم و منظم کارها است. یکی از این روش ها استفاده از تونر است که برای بسیاری از مردم ناشناخته است. سوالات متداول "تونر چیست" ، "چرا باید از تونر استفاده کنیم" و "چگونه بهترین تونر را انتخاب کنیم"در زیر آورده شده است.



تونر صورت چیست ؟



تونرها محصولاتی هستند که برای تنظیم pH پس از شستن و تمیز کردن پوست استفاده می شوند. این مرطوب کننده های مایع در واقع سطح پوست را تقویت می کنند و به روشن شدن ، طراوت ، نرم شدن و هیدراته شدن آن کمک می کنند.

اگر پوست چرب یا مخلوط دارید ، استفاده از یک تونر مناسب چربی اضافی و منافذ باز را کاهش می دهد. از طرف دیگر ، استفاده از تونر برای پوست خشک ، حساس و طبیعی به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن کمک می کند.


چرا باید از تونر استفاده کنیم ؟



استفاده از تونر مناسب بخش مهمی از روند مراقبت روزانه از پوست است. اگرچه در گذشته اعتقاد بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می برند ، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب غنی از آنتی اکسیدان ها ، ترکیبات بازسازی کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه می کند و نقش مهمی در سلامت آن دارد.
تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب غنی از ترکیبات مفیدی هستند که می توانند بر خلق و خوی پوست شما تأثیر بگذارند. هدف از استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست ، پس از از بین بردن آرایش و شستن آن است. موضوعی که می تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست داشته باشد.

حتی اگر از ملایم ترین مواد شوینده صورت در بازار استفاده کنید ، استفاده از تونر مواد حیاتی را احیا می کند ( که با استفاده از مواد شوینده از پوست پاک می شوند).

یک تونر خوب می تواند به سرعت و اساسا مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، عوامل تسکین دهنده و ترکیبات هیدراتاسیون حیاتی مورد نیاز پوست را فراهم کند.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها ظاهر بافت سطحی پوست را تقویت می کند ، بلکه به روشن شدن ، نرم شدن و آبرسانی آن نیز کمک می کند ، در عین حال آخرین آثار باقی مانده از آرایش را از پوست شما پاک می کند.

با انتخاب تونر مناسب (با فرمول مناسب برای پوست شما) به مرور زمان نتایج خوبی را مشاهده خواهید کرد. همانطور که بسیاری از متخصصان پوست اذعان می کنند ، امروزه استفاده از تونرها دیگر یک انتخاب نیست ، بلکه یک ضرورت است.


استفاده از تونر چه فوایدی دارد ؟

تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند یا کسانی که به دنبال پاکسازی بیشتر پوست هستند (بعد از آرایش یا استفاده از یک محصول پوست سنگین مانند کرم ضد آفتاب) بسیار مفید هستند.

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از شوینده های ملایم) مدت زمان زیادی طول می کشد تا پوست مواد مغذی یا مواد حیاتی را که توسط این مواد تمیز یا نابود شده اند ، بازسازی کند. به همین دلیل است که یک تونر خوب می تواند نقش مهمی در بازسازی پوست داشته باشد. با این حال ، مزایای استفاده از تونرها به این موارد محدود نمی شود.

از دیگر مزایای استفاده از تونر پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1) بستن منافذ پوست



فقط کافی است مقدار کمی تونر را روی یک پنبه نرم یا پد آرایش بریزید ، آن را روی پوست بمالید تا چربی اضافی پوست شما از بین برود و منافذ باز آن بسته شود.


2) تنظیم سطح pH پوست



پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین 5 تا 6) ، اما به دلیل خواص قلیایی صابون ، این تعادل پس از شستن پوست از بین می رود. وقتی این اتفاق می افتد ، پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد ، اما استفاده از یک تونر مناسب می تواند به سرعت بخشیدن به بازیابی این تعادل کمک کند.


3) ایجاد لایه محافظ روی پوست



تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف های سلولی کمک می کنند ، در حالی که نفوذ ناخالصی ها و آلاینده های محیطی به پوست را کاهش می دهند. این محصولات حتی می توانند یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کنند تا از ورود کلر و مواد معدنی به آب شیر جلوگیری شود.


4) مرطوب کردن پوست


برخی از تونرها رطوبت را جذب می کنند تا پوست مرطوب بماند.


5) طراوت پوست


تونرها همچنین می توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار پوست شما را بازیابی می کند و آن را تازه نگه می دارد.


6) جلوگیری از تشکیل موهای زیر پوستی



تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که در جلوگیری از رشد و تمیز کردن موهای زیرپوستی موثر هستند.
نکات مهم در انتخاب تونر چیست ؟



تونر صورت چیست ؟



عوامل موثر در انتخاب تونر مناسب عبارتند از:
نوع پوست

اگر پوست خشک دارید ، ترجیحا از تونر با ترکیبات آبرسانی استفاده کنید و اگر پوست شما چرب است ، به دنبال محصولاتی با فرمول سبک تر باشید.
ترکیبات مفید

ترکیبات موثر و مفید عبارتند از:

    آنتی اکسیدان ها
    ترکیبات ضد التهابی
    ترکیبات بازسازی کننده پوست
    اسیدهای هیالورونیک
    سرامیدها
    گلیسیرین
    شلاق پانتنول C (شلاق دریایی: ضد التهابی بسیار قوی)
    گیاه صید

ترکیبات مضر

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

    اتانول
    منتول
    ترکیبات معطر
    ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تجزیه بافت پوست می شوند و در برابر مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می دارند عمل می کنند.
بهترین زمان استفاده از تونر چه زمانی است ؟

بهترین زمان استفاده از تونرها بر اساس شکل زیر بعد از تمیز کردن و پاک کردن آرایش از روی پوست است. تونرها یک لایه پایه برای بقیه محصولات مراقبت از پوست ایجاد می کنند.
بایدها و نبایدهای استفاده از تونر

اگرچه همه شرکت های آرایشی مجبورند تونر هایی با پیشرفته ترین فرمول ها را به مشتریان خود ارائه دهند ، اما متأسفانه ، در واقع ، ما هنوز این اتفاق را ندیده ایم. متأسفانه ، بسیاری از مارک ها تونرهای غنی از ترکیبات مشکل ساز یا ناکارآمد را به بازار عرضه می کنند.
ترکیبات مضر

از تونر حاوی اتانول ، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست خودداری کنید. عوارض جانبی این تونر چیست؟ این ترکیبات باعث قرمزی و التهاب پوست می شوند و در برابر مواد مغذی (که پوست را سالم نگه می دارند) عمل می کنند.
تونر پوست چرب

تونرهای مخصوص پوست چرب یا مخلوط اغلب حاوی ترکیبات مختلفی هستند که باعث تحریک پوست و ایجاد مشکل می شوند. همانطور که تونرهای پوستی چرب یا مخلوط حاوی ترکیباتی هستند که برای پوست مضر هستند ، تونرهای پوستی طبیعی تا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اگرچه در حالت ایده آل ، این محصولات باید حاوی محرک ها و مواد مضر کمتری باشند ، اما در واقع اغلب فرموله نشده اند یا حاوی ترکیبات معطر هستند.
تونرهای معطر

ترجیحا سعی کنید از تونرهای حاوی ترکیبات معطر مانند گل رز ، مرکبات یا روغنهای اساسی خودداری کنید. بر اساس این گزارش ، این تونر که به زبان انگلیسی به عنوان "معطر یا طراوت بخش" یا "پاک کننده یا شفاف کننده" در دسترس است


تونرهای بدون مواد مغذی

از تونرهای ساده و بدون مواد مغذی خودداری کنید. اگرچه بیشتر این تونرها برای پوست مضر نیستند ، اما مفید نیستند. متأسفانه بسیاری از تونرها فاقد مواد مغذی قوی هستند و پوست را تشنه تر می کنند. باید تاکید کرد که بهترین تونرها آنهایی هستند که ترکیبات مفید مورد نیاز پوست را فراهم می کنند.

به یاد داشته باشید ، تونرهای خوب تأثیر زیادی بر سلامت پوست دارند ، در حالی که تونرهای بد با گذشت زمان تأثیر منفی بر پوست دارند.
تونر مناسب برای نوع پوست

حتما تونر متناسب با نوع پوست خود را با فرمولاسیون مناسب انتخاب کنید تا با گذشت زمان و با استفاده منظم روزانه نتایج خوبی در پوست خود مشاهده کنید. بنابراین دوباره ، ما به این بیانیه می رسیم که امروزه استفاده از تونر دیگر یک انتخاب نیست ، بلکه یک ضرورت است.

نوبت شما

حالا که می دانید تونر چیست و استفاده از آن صورت را پاک می کند ، افکار و تجربه خود را در مورد استفاده از تونر های مختلف با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 


نظرات بازدیدکنندگان