کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟



کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ ، نوعی از لوازم آرایشی است که برای پوشاندن یا پوشاندن لکه های صورت ، حلقه های سیاه ، منافذ بزرگ پوست وod استفاده می شود. برای حل این مشکلات و داشتن پوستی صاف و درخشان توصیه می کنیم از کانسیلر با کیفیت خوب استفاده کنید. این محصول یک ابزار آرایشی همه کاره و ضروری است که بافت ضخیم تری نسبت به کرم پودر دارد و تاثیر زیادی در زیبایی آرایش و صاف کردن پوست دارد. این محصولات انواع مختلفی دارند و به روش های مختلفی استفاده می شوند. در این مقاله می خواهیم بدانیم کانسیلر چیست و چه کاری انجام می دهد. اگر از این ابزار آرایشی محبوب شنیده اید اما به اندازه کافی در مورد آن نمی دانید ، در این مقاله به ما ملحق شوید.



معرفی یکی از بهترین کانسیلر ها



کانسیلر چیست؟



ابتدا بهتر است بدانید کانسیلر چیست و چه کاری انجام می دهد. کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ ، یک کرم رنگی بسیار جمع و جور است که به طور موثر محل بثورات ، لکه ها و تاریکی اطراف چشم را پوشش می دهد. در نگاه اول کانسیلر ممکن است شباهت زیادی به کرم پودر داشته باشد اما پوشش بیشتری نسبت به کرم پودر دارد و لکههایی که کرم پودر به خوبی نمیپوشاند را میپوشاند. کانسیلر در لوازم آرایشی مسئول اصلاح رنگ ، زمینه و دست زدن به پوست است. کانسیلر یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی در لیست لوازم آرایشی داماد عروس است زیرا استفاده از این محصول پوست را شفاف و صاف می کند اما دقت کنید از کانسیلر های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نرساند.



انواع کانسیلر چیست؟



کانسیلر ها در انواع مختلف تولید می شوند و توسط مارک های آرایشی مختلف به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل برای انتخاب کانسیلر مناسب بهتر است ابتدا با انواع و اقسام آن آشنا شوید و بدانید کدام نوع برای شما مناسب است.



1-کانسیلر مایع



کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است زیرا پوشش زیادی دارد و برای همه انواع پوست به جز بسیار خشک مناسب است. استفاده از این نوع کانسیلر بسیار آسان است. اگر به دنبال کانسیلر برای پوشاندن جوش هایی هستید که حالت کیک روی صورت ندارند و منافذ را نمی بندند کانسیلر مایع بهترین گزینه است. همچنین می توانید از کانسیلر مایع برای پوشاندن چین و چروک استفاده کنید. اگر می خواهید در اطراف چشم خود زیباتر به نظر برسید ، کانسیلر مایع درخشان انتخاب خوبی است ، اما توجه داشته باشید که کانسیلر های بیش از حد و درخشان مناسب نیستند.


ویژگی های کانسیلرهای مایع عبارتند از:



    پوشش متوسط از خفیف تا بسیار بالا
    دارای تنوع بسیار براق ، براق ، نرم ، نیمه مات و مات است.
    مناسب برای پوست های نرمال ، مخلوط ، چرب ، حساس و مستعد آکنه

2-کانسیلر چسبنده

کانسیلرهای چسبنده کانسیلرهایی هستند که به دلیل بافت نیمه جامد ، بیشتر رنگدانه هستند و دارای بافت ضخیم و خامه ای هستند. از این نوع کانسیلرها می توان به صورت خطی یا کوبه ای استفاده کرد و سپس آن را با انواع اسفنج یا برس های آرایشی پخش کرد. می توانید این محصول را با انگشت تمیز یا اسفنج کوچکی که لبه ندارد روی پوست خود پخش کنید. این نوع کانسیلر دارای پوشش زیادی است و منافذ را مسدود می کند ، به همین دلیل برای پوست چرب یا مخلوط توصیه نمی شود.



ویژگی کانسیلر چسبنده:



    مناسب برای پوست های نرمال ، خشک و حساس
    پوشش از متوسط تا بسیار بالا
    دارای انواع پودرهای براق و مات



3-کانسیلر کرم



کانسیلرهای کرم بهترین گزینه برای پوشاندن سیاهی دور چشم و مشکلات صورت است. این محصولات دارای پوشش متوسط تا بسیار بالا هستند و اغلب در ظروف کاسه ای کوچک یا گلوله های جمع و جور بسته بندی می شوند. آنها برای پخش مناسب هستند و می توانند با انگشت تمیز ، اسفنج یا برس مخصوص روی صورت پخش شوند. برخی از کانسیلرهای کرم ممکن است پراکنده شوند ، بنابراین بهتر است از پودر فکس با آنها استفاده کنید.

ویژگی کانسیلر های خامه ای:

    مناسب برای پوست های نرمال ، خشک ، مخلوط و حساس
    پوشش متوسط تا بسیار بالا
    دارای انواع براق و خامه ای



4-کانسیلر مداد


این نوع کانسیلر برای نواحی کوچک صورت مانند لکه ها ، اطراف ابروها و مژه ها استفاده می شود.

5-کانسیلر پودر

کانسیلرهای پودری کاملا شبیه پنکیک هستند که به راحتی روی پوست پخش می شوند.
استفاده از کانسیلر چه فوایدی دارد ؟

    محو کردن خطوط و چین و چروک های ظریف
    کانتور صورت برای برجسته کردن نقاط صورت
    پوشاندن تاریکی دور چشم
    برجسته کردن استخوان گونه ، ابرو ، پل بینی و بالای لب ها
    پوشش لکه ها و جوش های پوستی
    دوام بیشتر لوازم آرایشی مانند سایه چشم و رژ لب که پس از کانسیلر استفاده می شود.



3 کاربرد مهم کانسیلر



    پوشاندن جوش ها و لکه ها

یکی از کاربردهای کانسیلر پوشش جوش ها ، لک ها و آکنه است که بهتر است برای کانسیلر های ضخیم و غنی از رنگدانه استفاده شود. این کانسیلرها حاوی مواد ضد آکنه هستند و همچنین به بهبود آکنه کمک می کنند.

    کانسیلرهای روشنایی

این کانسیلرها اغلب برای زیر چشم استفاده می شوند که باید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست باشد. علاوه بر زیر چشم ، می توانید از کانسیلر برای کانتور و برجسته کردن صورت استفاده کنید.



    کانسیلر اصلاح رنگ



رنگ های مختلفی از کانسیلر صورت وجود دارد که کاربردهای متفاوتی دارند.به عنوان مثال کانسیلر بنفش که پوست را روشن می کند و شما باید یک لایه نازک از آن را روی پوست بمالید و از آن استفاده کنید.
مزایای کانسیلر

تشخیص کانسیلر بر اساس رنگ

علاوه بر نوع پوست ، رنگ آن در انتخاب و خرید کانسیلر نیز مهم است. کانسیلرها دارای 5 رنگ هستند که هر کدام برای نوع خاصی از رنگ پوست مناسب هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع کانسیلر های رنگی در این بخش به معرفی استفاده از کانسیلر های رنگی می پردازیم.
استفاده از رنگ های کانسیلر
کانسیلر نارنجی کانسیلر نارنجی برای پوست سبز و گندم استفاده می شود و لکه های تیره ، روشن ، آبی ، خاکستری ، بنفش و زیر چشم را پوشش می دهد. آنها برای پوست سفید مناسب نیستند زیرا باعث می شوند صورت غیر طبیعی به نظر برسد.
کانسیلر زرد این رنگ کانسیلر برای پوشاندن بنفش مانند چشم های تیره و کبود استفاده می شود. در صورت تمایل می توان از آن به عنوان آغازگر سایه نیز استفاده کرد.
کانسیلر بنفش کم رنگ برای از بین بردن زردی و تغییر رنگ پوست و همچنین محو شدن بثورات استفاده می شود.
کانسیلر سبز کانسیلر سبز برای خنثی کردن رنگ قرمز استفاده می شود. اگر لکه های قرمز مادرزادی روی پوست خود دارید یا می خواهید جوش ها را بپوشانید ، کانسیلر های سبز انتخاب درستی هستند.


کانسیلر صورتی     



این رنگ کانسیلر برای محو شدن سایه آبی و روشنایی صورت استفاده می شود که بهترین گزینه برای پوست سفید است.
روش استفاده از کانسیلر چیست ؟

    آماده سازی پوست برای آرایش بسیار مهم است ، بنابراین بهتر است پوست را با استفاده از یک پاک کننده مناسب صورت تمیز کنید و سپس رطوبت مورد نیاز خود را توسط یک مرطوب کننده مناسب تامین کنید.
    بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر از پرایمر استفاده کنید تا پوست شما شاداب و شفاف بماند و ماندگاری آرایش صورت افزایش یابد.
    ابتدا کرم پودر را بمالید و پس از جذب از کانسیلر استفاده کنید.
    سپس کانسیلر را با انگشت تمیز ، برس یا اسفنج آرایشی به آرامی روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند پخش کنید. این روند را ادامه دهید تا زمانی که خط مشخصی بین کانسیلر و کرم پودر وجود نداشته باشد.
    اگر از کرم یا کانسیلر مایع استفاده می کنید ، نباید آنها را پس از پودر تثبیت یا تثبیت کننده مصرف کنید زیرا روی صورت مالیده می شوند.
    در پایان از پودر فکس استفاده کنید.
    برای جلوه بیشتر چشم ، می توانید از کانسیلر هایی با درخشش ملایم استفاده کنید.



نحوه استفاده از کانسیلر


مراحل استفاده از کانسیلر زیر چشم

    ابتدا با استفاده از کرم مرطوب کننده ناحیه اطراف چشم را مرطوب کنید.
    مقدار کمی پرایمر را روی پلک و زیر چشم بمالید.
    اگر تاریکی بیش از حد زیر چشم وجود دارد ، باید از اصلاح کننده رنگ نارنجی یا قرمز استفاده کنید.
    سپس می توانید از یک کانسیلر معمولی استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی تله ها قرار دهید.
    از یک پد آرایش یا انگشت برای منفجر کردن کانسیلر روی face.be مراقب باشید کانسیلر را مالش ندهید تا چروک نشود و ظاهر شما را خراب نکند.



مراحل استفاده از کانسیلر در اطراف دهان


    ابتدا کرم پودر را بمالید و از کانسیلر روشن استفاده کنید و آن را روی نواحی لب اطراف لبها بمالید.
    پوشاندن لکه های نزدیک لب ها باعث برجسته شدن آنها می شود. در این مرحله ، اگر بخواهید می توانید این کار را انجام دهید.
    کمی کانسیلر روی لب ها بمالید تا نرم و صاف شوند. این باعث می شود رژ لب بیشتر قابل مشاهده و با دوام باشد.


نکات مهم هنگام استفاده از کانسیلر



    هنگام استفاده از کانسیلر ، بهتر است در محیطی باشید که نور کافی داشته باشد.
    برای پوشاندن سیاهی دور چشم ، کانسیلر را با یک برس یا اسفنج کوچک مثلثی شکل زیر چشم بکشید و آن را با یک برس یا اسفنج بزرگتر پخش کنید.
    برای پوشاندن لکه های پوستی می توانید از کانسیلر استفاده کنید و سپس از پنکیک استفاده کنید تا صورت شما طبیعی تر به نظر برسد.
    می توانید کمی کانسیلر را در اطراف لب های خود بمالید تا از پخش شدن و شکل دادن رژ لب جلوگیری کنید.
    برای جلوگیری از تبدیل شدن کانسیلر به کیک ، اسفنج آرایش را به خصوص زیر چشم کمی مرطوب کنید و پس از اتمام ، از حوله های کاغذی برای جذب مواد افزودنی آرایش استفاده کنید.
    می توانید از کانسیلر استفاده کنید تا ابروها زیباتر و تمیز تر به نظر برسند. فقط ابروهای خود را بالا و پایین بیاورید.
    همچنین می توانید از کانسیلر برای اصلاح آرایش استفاده کنید.



حقایق مهم در مورد کانسیلر



مناسب برای کانسیلر.

استفاده از برس یا اسفنج آرایش یکی از بهترین راه ها برای پخش آرایش روی صورت است. برای کانسیلر بهتر است از برس هایی استفاده کنید که کمی مخروطی ، باریک و سفت هستند.



خلاصه



کانسیلر یک دستگاه همه کاره در لوازم آرایشی است که تأثیر قابل توجهی بر آرایش دارد. بیشتر خانم ها دوست دارند آرایش زیبایی داشته باشند و پوست خود را درخشان و شفاف نشان دهند. اگر یکی از این افراد هستید ، حتما یک کانسیلر را در لیست لوازم آرایشی ضروری خود قرار دهید. مراقب باشید کانسیلر انتخابی شما با کیفیت بالا و هماهنگ با پوست شما باشد. شما می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات قرار دهید تا مخاطبان کف بازار  بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.


نظرات بازدیدکنندگان