گیاه سنتلا آسیاتیکا چیست؟

 گیاه سنتلا آسیاتیکا چیست؟

مقدمه

در مورد Centella Asiatica چه می دانید؟ آیا از خواص آن آگاه هستید ؟  این گیاه که در مناطق بومی آسیا رشد می کند ، یکی از خاص ترین گیاهان است. گیاه sentela asiatica که به آب قاشق نیز معروف است ، مقبره مریم و گوتو کولا ، فواید زیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارد ، بنابراین در تولید داروها نیز استفاده می شود. تحقیقات زیادی در مورد این گیاه انجام شده است و خواص منحصر به فرد آن برای سلامت پوست ثابت شده است ، بنابراین این گیاه در صنعت آرایشی استفاده می شود. این مقاله به آشنایی بیشتر با این گیاه اختصاص دارد و قصد داریم در مورد خواص آن برای درمان بیماری ها و سلامت پوست و همچنین معرفی محصولاتی که این گیاه در تولید آنها استفاده می شود ، صحبت کنیم.


تاریخچه گیاه centella asiatica



سنتلا آسیایی یک گیاه بومی آسیا است که معمولا در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند هند ، مالزی ، چین ، اندونزی ، سریلانکا رشد می کند نمونه هایی نیز در آفریقای جنوبی و ماداگاسکار یافت شده است. آب و هوای مطلوب centella asiatica برای رشد گرم و مرطوب است و معمولا در امتداد رودخانه ها و رودخانه ها و مزارع آبیاری رشد می کنند. آسیاتیک یک گیاه خزنده است که حتی در دیوارهای سنگی و صخره ها تا 2000 فوت رشد می کند.

در مناطق بومی ، این گیاه هزاران سال است که به عنوان دارو استفاده می شود برگ های آن برای بهبود زخم ها و تسکین التهاب پوست استفاده می شود در هند همچنین برای ترمیم سلول های مغزی و آرام کردن اعصاب استفاده می شود ، بنابراین در این کشور به عنوان غذای مغزی شناخته می شود. خواص این گیاه برای بدن بسیار زیاد است centella asiatica نه تنها برای درمان بیماری های جسمی ، بلکه برای درمان بیماری های روانی نیز استفاده می شود.

فواید سنتلا آسیایی برای سلامتی



خواص گیاه sentela asiatica برای درمان انواع بیماری ها مانند سرماخوردگی ، سیفلیس ، اسهال خونی آمبیک ، ریفلاکس استفاده می شود این دارو برای بهبود اختلال حافظه مفید است و نقش موثری در درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی زنان دارد. از خواص این گیاه می توان برای ترمیم بافت آسیب دیده نخاع و درمان اختلالات عصبی نخاع و کمک به افزایش عملکرد کلی آن استفاده کرد. سایر خواص centella asiatica برای بدن:



    این یک درمان موثر برای درد مفاصل است.

Centella asiatica دارای خواص ضد التهابی است که بر آرتریت نیز تأثیر می گذارد و به کاهش فرسایش غضروف و زانو کمک می کند bones.it همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

    در درمان بیماری آلزایمر موثر است.

مطالعات مختلفی بر روی این گیاه انجام شده است که نشان می دهد با افزایش توانایی حافظه و بهبود عملکرد سیستم عصبی می تواند از سلول های مغزی محافظت کند و بیماری آلزایمر را درمان کند.



    اضطراب و استرس را کاهش می دهد



یکی از موثرترین داروها برای کاهش اضطراب و استرس ، به ویژه هنگامی که به دلیل کمبود خواب ایجاد می شود زیرا سطح اکسیداتیو را کاهش می دهد و از التهاب عصبی جلوگیری می کند.

    به عنوان یک داروی ضد افسردگی ، قوی عمل می کند

یک آزمایش بر روی 33 نفر مبتلا به افسردگی انجام شد که در آن آنها به جای داروهای ضد افسردگی ، sentella asiatica را به مدت 60 روز تجویز کردند و نتیجه این بود که میزان افسردگی افراد مورد آزمایش به طور چشمگیری کاهش یافته است.

    درمان نارسایی وریدی و واریس

افراد مبتلا به بیماری نارسایی وریدی خون را در پاها جمع می کنند و به واریس تبدیل می شوند و به طور منظم تورم می کنند زیرا رگ ها نمی توانند خون را به خوبی در بدن منتقل کنند centella asiatica می تواند در بهبود گردش خون و کاهش تورم ناشی از این بیماری موثر باشد. همچنین با داشتن اثر متابولیکی بر بافت همبند دیواره عروقی ، واریس را به خوبی درمان می کند.

    بی خوابی را کاهش می دهد.

از آنجا که در درمان افسردگی و اضطراب موثر است ، در کاهش کمبود خواب نیز موثر است و می تواند جایگزین قرص های خواب آور شود.

    کبد و کلیه ها را سم زدایی می کند.

استفاده از این گیاه اثرات سموم موجود در کبد و کلیه ها را که بیشتر ناشی از مصرف مواد مخدر است از بین می برد و همچنین سموم را از استفاده از ایزونیازید آنتی بیوتیک پاک می کند.

    سلامت روده را افزایش می دهد.

Centella asiatica سرشار از ویتامین C و پروتئین هایی است که نقش مهمی در تنظیم عملکرد روده ای دارند در واقع هضم را کنترل می کند همچنین با کمک به ترشح مخاط روده ، اسیدیته زخم های شدید معده را افزایش می دهد و باعث بهبود معده می شود.


اثرات centella asiatica بر روی پوست



از زمان های قدیم توسط مردم بومی جنوب شرقی آسیا برای بهبود پوست و محافظت از آن در برابر عوامل مضر استفاده می شده است. در طب سنتی چینی از آن به عنوان اکسیر جوانی یاد می شد ، زیرا علاوه بر افزایش طول عمر ، برای طول عمر جوانی نیز موثر است اثرات اصلی سنتلا آسیاتیکا بر روی پوست عبارتند از :
پوست را هیدراته می کند.

Centella asiatica حاوی اسید هیالورونیک ، گلیسیرین است که پوست را هیدراته می کند ، همچنین از تبخیر رطوبت جلوگیری می کند و به حفظ دوام آن در پوست کمک می کند.
انواع زخم ها و بریدگی ها را درمان می کند.

هر گونه زخم یا بریدگی ناشی از اشیاء روی پوست را می توان با استفاده از این گیاه به سرعت درمان کرد این گیاه به سلول های پوست کمک می کند تا با متوقف کردن رشد باکتری ها در سطح پوست ، به سرعت شروع به تولید سلول های جدید کنند همچنین بافت آسیب دیده را ترمیم می کند و مقاومت پوست را افزایش می دهد. وجود عناصری مانند تریترپنوئیدها ، فلاونوئیدها ، تانن ها ، پلی فنول ها و ویتامین های B ، C تأثیر قابل توجهی در درمان زخم ها دارد.

مزرعه سیکا este سرم آمپول جوان کننده و آبرسانی
اثرات تنش پوستی را بهبود می بخشد.

کشش های پوستی ناشی از بارداری یا اضافه وزن را می توان با استفاده از sentella asiatica درمان کرد.استفاده از این گیاه همچنین از تشکیل این کشش ها بر روی بدن جلوگیری می کند. علاوه بر تولید سلول های جدید ، سفت کردن پوست و از بین بردن پوست شل ، به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.
علائم پیری پوست را درمان می کند

همانطور که اشاره کردم ، centella asiatica حاوی ویتامین C است که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شود و تأثیر زیادی بر چین و چروک ها و wrinkles.in علاوه بر این ، از اسیدهای آمینه ، بتاکاروتن ، اسیدهای چرب تشکیل شده است که نه تنها در تسکین علائم پیری موثر هستند بلکه از پوست در برابر عوامل مضر محیطی نیز محافظت می کنند.
به جوان سازی پوست کمک می کند.

فلاونوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان ها و ساپونین تریترنن عمل می کنند که باعث سفتی پوست می شود هر دو این مواد اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و همچنین با تحریک سلول های پوست برای تولید کلاژن بیشتر ، انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهند این ترکیب برای درمان سلولیت نیز موثر است.
برای درمان بیماری های پوستی مناسب است

انواع بیماری های التهابی پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و غیرهمی تواند با کمک مزایای centella asiatica بهبود یابد زیرا یک داروی ضد التهابی است و خشکی پوست را با هیدراتاسیون از بین می برد وجود فلانوئیدها در درمان این بیماری ها بسیار موثر است.


بافت زخم را درمان می کند.



این زخم که معمولا پس از درمان آکنه ایجاد می شود و باعث می شود پوست غیر زیبایی به نظر برسد ، می تواند با استفاده از centella asiatica درمان شود.استحکام بالای این گیاه نقش مهمی در ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده و محافظت از پوست دارد.


برای درمان سوختگی مفید است



این گیاه می تواند برای درمان سوختگی درجه دوم استفاده شود-سرعت آن در ترمیم بافت آسیب دیده باعث می شود که برای تولید داروهایی که منجر به درمان سوختگی می شود استفاده شود.
استفاده از centella asiatica در محصولات مراقبت از پوست

با توجه به خواص sentela asiatica و عناصر شگفت انگیز موجود در این گیاه ، امکان استفاده از عصاره این گیاه به خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات مراقبت از پوست فراهم شده است.اگر به مواد تشکیل دهنده محصولاتی که خریداری می کنید نگاه کنید ، ممکن است با کلمه CICA روبرو شوید. محصولات اصلی مراقبت از پوست که در تولید آنها استفاده می شود می توانم موارد زیر را ذکر کنم:


کرم های دست و صورت



محصولات بهداشتی اصلی که به خوبی از sentela asiatica استفاده می شود ، کرم های دست و صورت هستند ، چه فقط کرم مرطوب کننده یا ضد چین و چروک ، کرم ضد لکه یا ضد آکنه باشند ، خواص این گیاه اثر فوق العاده ای بر روی پوست ایجاد می کند. پوست شما از هر نوع خواص sentela asiatica می تواند سلامت آن را ارتقا دهد.

کرمهای حاوی سیکا به دلیل خاصیت ضدالتهابی ( به دلیل وجود دو عنصر مادکاسوئیدی و آسیایی) ، خشکی یا سایر عوامل مخرب را تسکین میدهند ، پوست را هیدراته و نرم میکنند و در نهایت با محافظت از پوست سلامت آن را تضمین میکنند ، بنابراین از محصولاتی که حاوی بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس و اگزما هستند میتوان برای درمان بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده کرد.از عصاره این گیاه استفاده کنید.

در کرم های ضد چین و چروک نیز به دلیل تحریک پوست به سنتز کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست به رفع چین و چروک کمک می کند.ویتامین C موجود در این گیاه همچنین به از بین بردن چین و چروک ها کمک زیادی می کند و در نهایت پوست را جوان و شاداب نگه می دارد.


سرم های صورت



یکی دیگر از محصولاتی که centella asiatica در تولید خود استفاده می کند سرم های صورت است همانطور که می دانید سرم ها تقریبا یکی از ستون های اصلی روال مراقبت از پوست هستند این گیاه به دلیل خاصیت ضد پیری می تواند خطوط ریز و پای کلاغ را به خوبی از بین ببرد ، به سرعت جذب پوست می شود و تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می کند و با داشتن اسید هیالورونیک ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه به هیدراته شدن رطوبت و سلامت کلی پوست کمک می کند.

نظرات بازدیدکنندگان