لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن روی پوست اعمال می شود. همه ما پوست نرم و لطیف می خواهیم. اما با محصولات بهداشتی مانند صابون و شامپوهای شستشوی بدن و حالت قلیایی آنها ، پوست ما خشک می شود. البته برخی از افراد نیز به طور کلی پوست خشک دارند. یک روش ساده برای از بین بردن خشکی پوست وجود دارد و این استفاده از لوسیون بدن است.


علت خشکی پوست چیست؟



با گذشت زمان ، تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش می یابد. لایه بیرونی پوست را به عنوان یک دیوار آجری در نظر بگیرید که در آن سلول های پوست با سیمانی متشکل از کراتین و چربی های طبیعی به هم متصل می شوند. سیمان نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. کاهش این چربی ها باعث خشک شدن و تضعیف دیواره سیمان می شود.

در برخی از بیماری ها مانند درماتیت آتوپیک ، کم کاری تیروئید ، دیابت و بیماری های مرتبط با کلیه ، خشکی پوست نیز رخ می دهد. این وضعیت پوستی در هوای خشک و زمستان شدید می شود.

لوسیون یک پماد موضعی است که روی پوست استفاده می شود. ارزش لوسیون نسبت به کرم و ژل بیشتر است زیرا حاوی آب بیشتری است.



اگر بعد از شستن ظروف یا گرد و غبار خانه و گاهی خراشیدن دست ها حساس و خشک می شوند ، لوسیون های دست به شما کمک می کنند. بد نیست یک لیوان لوسیون مورد علاقه خود را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله پس از انجام تکالیف به سراغ آن بروید و تمام دست خود را با آن بپوشانید .

لوسیون های حمام سطح پوست شما را مرطوب می کنند و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کنند ، در حالی که لوسیون های منظم بدن به پوست شما احساس طراوت و جوانی می دهند.


 
ترکیبات لوسیون بدن رایج



کرودامول: این ماده به عنوان نرم کننده استفاده می شود.

روغن مورینگا: یک روغن بسیار مغذی. این روغن دارای خواص نرم کننده عالی است. منشاء گیاه مورینگا آفریقا است.

ویتامین C چین و چروک را کاهش می دهد

ویتامین E: یک آنتی اکسیدان قوی است که همچنین ضد التهابی است.

اسید اولئونیک: این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است. و باعث نرم شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.



 
لوسیون بدن چه فوایدی دارد ؟  



مرطوب کننده پوست: افرادی که در مناطق خشک زندگی می کنند و پوست حساس و خشک دارند اغلب از لوسیون های بدن استفاده می کنند.

پوست حساس و تحریک شده از خشکی بیش از حد ، سرما و گرما نیاز به مراقبت ویژه دارد.

 

خشکی پوست: حتی اگر پوست شما طبیعی یا چرب باشد ، قسمت های خشک بدن شما هنوز هم ممکن است شما را ناراحت کند ، مانند اطراف آرنج و زانو.

برداشتن پینه: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پای شما به دلیل خشکی بیش از حد ترک می خورد ، استفاده از لوسیون بدن می تواند به شما کمک زیادی کند.

لوسیون های بدن در جداسازی سلول های مرده کف پا نقش دارند.

 

احساس خوب ، بوی خوب: استفاده از لوسیون های بدن احساس خوبی را به مردم منتقل می کند.

و بوی آن فراموش نشدنی است.

آرام ماندن: حتی اگر پوست شما در بهترین وضعیت سلامتی و رفاه باشد و به هیچ مرطوب کننده ای نیاز نداشته باشد ، استفاده از لوسیون بدن پوست شما را آرام می کند .

شفافیت پوست: استفاده از انواع لوسیون های بدن درخشش خاصی به پوست شما می بخشد.

بسیاری از لوسیون ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که پوست را روشن می کنند.

برخی از این لوسیون ها همچنین دارای دانه های تمیز کننده کوچک هستند.آنها به عنوان اسکراب عمل می کنند و سلول های مرده را از سطح پوست جدا می کنند.



 
لوسیون متناسب با پوست خود را انتخاب کنید



پوست طبیعی: لوسیون هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین C هستند.این لوسیون ها آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. از ژل های خیلی خشک یا خیلی چرب اجتناب کنید. چون روی پوست شما سنگینی می کنند.

پوست چرب: از ژل های سبک مبتنی بر آب استفاده کنید. این ژل ها زودتر از سایر لوسیون ها جذب پوست می شوند. از لوسیون هایی که حاوی الکل و وازلین هستند استفاده نکنید.

خشکی پوست: از لوسیون همراه با روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید. از لوسیون هایی که الکل دارند اجتناب کنید و پوست را بیش از حد خشک کنید.

پوست حساس: از لوسیون هایی با اجزای تسکین دهنده استفاده کنید. از لوسیون هایی که دارای رنگ ، اسانس و مواد شیمیایی هستند استفاده نکنید.

پوست ترکیبی: از لوسیون های بدون روغن استفاده کنید. این لوسیون ها مناطق خشک و چرب را متعادل می کنند.

لوسیون بدن طرفداران زیادی از وازلین و روغن های گیاهی دارد زیرا علاوه بر نرم کردن و نرم کردن پوست ، پوست را چرب نمی کند و پوست شما را سنگین نمی کند. لوسیون ها مطمئنا پوست شما را نرم می کنند زیرا از حجم بیشتری آب تشکیل شده اند.


 
چه زمانی باید از لوسیون بدن استفاده کنیم ؟  



لوسیون بدن آسیب نمی رساند و پوست را نرم ، لطیف و براق می کند. بهترین زمان استفاده از لوسیون بعد از استحمام زمانی است که بدن شما هنوز کاملا خشک نشده و کمی رطوبت دارد.

هر کسی ممکن است در طول زندگی خود پوست خشک را تجربه کرده باشد. هنگام انتخاب لوسیون خود ، در نظر داشته باشید که مانند هر محصول بهداشتی و آرایشی دیگر ، لوسیون های پوست چرب و خشک متفاوت هستند ، بنابراین هنگام خرید لوسیون ، محصولی را خریداری کنید که با نوع پوست و اثرات پوستی شما مطابقت داشته باشد. استفاده منظم از لوسیون بدن یک راه حل بسیار ساده برای حفظ رطوبت و مراقبت از پوست است. همچنین با محافظت از رطوبت پوست احساس طراوت ، طراوت و جوانی می کنید.

نظرات بازدیدکنندگان