انواع ضدآفتاب ها

انواع ضدآفتاب ها

تابستان زمان پیک نیک خانوادگی ، شنا در استخر و گذراندن وقت در طبیعت و قعر دریا است! گذراندن یک روز فوق العاده در آفتاب نه تنها برای خلق و خوی شما خوب است ، بلکه به شما کمک می کند ویتامین D مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید. اما متأسفانه گذراندن زمان در آفتاب بدون خطر نیست. نور خورشید شما را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می دهد. این تابش برای چشم انسان نامرئی است و بر اساس طول موج طبقه بندی می شود. انواع اصلی اشعه ماوراء بنفش شامل UVA ، UVB و UVC است. پرتوهای UVA دارای بالاترین طول موج هستند و UVB و UVC بعدا از نظر طول موج قرار می گیرند. اشعه ماوراء بنفش که طول موج کوتاه تری دارند توسط لایه اوزون جذب می شوند ، بنابراین تا زمانی که اشعه ماوراء بنفش به ما برسد ، بیشتر آن به شکل UVA و برخی به شکل UVB است.

اشعه UVB فقط به لایه های بیرونی پوست نفوذ می کند. با این حال ، اشعه UVA به دلیل طول موج طولانی تر آنها به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند. اشعه UVB باعث التهاب و آسیب سطحی (مانند آفتاب سوختگی) می شود. اما اشعه UVA می تواند آسیب عمیق تر و جدی تری ایجاد کند و خطر تغییرات سلولی را افزایش دهد. قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث آفتاب سوختگی ، آسیب پوستی و ایجاد لکه ها و چین و چروک می شود. اگر می خواهید بدانید که کرم ضد آفتاب برای شما چیست و انواع مختلف کرم ضد آفتاب چیست ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد کرم ضد آفتاب بدانید را می خوانید.

انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

به طور کلی دو دسته کرم ضد آفتاب وجود دارد:

1. کرم های ضد آفتاب معدنی

کرم های ضد آفتاب معدنی که به عنوان کرم های ضد آفتاب فیزیکی نیز شناخته می شوند ، یک نوع رایج از کرم های ضد آفتاب هستند. کرم های ضد آفتاب معدنی روی سطح پوست قرار می گیرند و با انحراف و پراکندگی اشعه ماوراء بنفش از پوست به عنوان یک مسدود کننده فیزیکی عمل می کنند. از آنجا که کرم های ضد آفتاب معدنی اشعه ماوراء بنفش را در سطح پوست مسدود می کنند ، می توانند از فرد در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کنند. همچنین از آنجا که ضدآفتابهای معدنی مانع فیزیکی یا مانعی بر روی پوست ایجاد میکنند ، به محض استفاده از آنها موثر هستند و لازم نیست منتظر کارکرد این ضدآفتابها باشید.

کرم های ضد آفتاب معدنی رنگ سفید دارند که روی پوست قابل مشاهده است. همچنین ، از آنجا که این نوع کرم های ضد آفتاب روی سطح پوست قرار می گیرند ، به راحتی با عرق ، آب یا سایش پاک می شوند. به همین دلیل است که اگر خورشید تمیز است باید مراقب باشید که دوباره کرم ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید. برای اطمینان از اینکه این کرم های ضد آفتاب محافظت کافی را فراهم می کنند ، باید از آنها به اندازه کافی استفاده کنید. از آنجا که نانوذرات موجود در ضدآفتابهای معدنی نباید استنشاق شوند ، بهتر است از سمپاشی و فرمولاسیون پودر خودداری شود تا ریه ها در معرض این نانوذرات قرار نگیرند. کرم های ضد آفتاب معدنی حاوی مواد فعال دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی یا ترکیبی از این دو هستند.

2. کرم های ضد آفتاب شیمیایی

کرم های ضد آفتاب شیمیایی به پوست جذب می شوند و وارد لایه های عمیق تر می شوند. این کرم های ضد آفتاب اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و به حرارت تبدیل می کنند ، سپس گرما را از پوست خارج می کنند. اشعه ماوراء بنفش باید به پوست نفوذ کند تا به این مواد برسد ، اما از آنجا که کرم های ضد آفتاب شیمیایی ممکن است فرد را از تمام اشعه های UVA محافظت نکنند ، این به لایه های عمیق تر پوست آسیب می رساند. از آنجا که حدود 20 دقیقه طول می کشد تا کرم های ضد آفتاب شیمیایی کار کنند ، باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید. به عنوان مثال ، باید بیست دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

نور مستقیم همچنین این مواد شیمیایی را خیلی سریع ضعیف و بی فایده می کند. به همین دلیل است که وقتی در معرض نور مستقیم خورشید هستید ، باید کرم ضد آفتاب را در فواصل معینی گسترش دهید. این ویژگی از کرم های ضد آفتاب شیمیایی که گرما را آزاد می کنند می تواند برای پوست حساس مستعد روزاسه و همچنین برای افراد مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون مشکل ساز باشد. پوست گرم نیز می تواند لکه های قهوه ای را افزایش دهد. کرم های ضد آفتاب شیمیایی همچنین می توانند منافذ را مسدود کرده و برای پوست مستعد آکنه مشکل ساز شوند. ضد آفتاب های شیمیایی حاوی اکسیبنزون ، آوبنزون ، اکتینوکسات ، اکتوکریلن ، اکتسالات ، هموسالات یا ترکیبی از این ساختارهای شیمیایی هستند.

مزایا و معایب کرم ضد آفتاب

مزایا و معایب کرم ضد آفتاب

هر یک از کرم های ضد آفتاب ذکر شده مزایای خاص خود را دارند و برای دسته ای از افراد مناسب تر هستند. انتخاب کدام گزینه به نوع پوست و ترجیحات شخصیتی شما بستگی دارد. در اینجا برخی از رایج ترین مزایا و معایب کرم های ضد آفتاب معدنی و شیمیایی آورده شده است:

کرم های ضد آفتاب معدنی

کمبود کرم ضد آفتاب فرد را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می دهد. کرم های ضد آفتاب معدنی معمولا گزینه خوبی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید هستند. این کرم های ضد آفتاب برای انواع پوست مناسب هستند و به بهترین شکل ممکن از پوست محافظت می کنند.

فواید کرم ضد آفتاب معدنی

    ایمن برای پوست های حساس: مواد فعال موجود در کرم های ضد آفتاب معدنی معمولا به خوبی با پوست های حساس سازگار هستند.
    مناسب برای پوست مستعد آکنه: کرم های ضد آفتاب معدنی برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند غیر مستعد آکنه هستند و باعث التهاب نمی شوند. و اگر اکسید روی ماده فعال این کرم های ضد آفتاب باشد ، حتی ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.
    محافظت موثرتر در برابر آفتاب: از آنجایی که ضدآفتابهای معدنی مانع فیزیکی بر روی پوست ایجاد میکنند که از نفوذ نور خورشید به پوست جلوگیری میکند ، برخی از متخصصان پوست معتقدند که این ضدآفتابها گزینه موثرتری نسبت به ضدآفتابهای شیمیایی هستند. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تایید این ادعا لازم است.

معایب ضد آفتاب معدنی

    بافت نامناسب و نامطلوب: کرم های ضد آفتاب معدنی معمولا دارای بافت ضخیم و تیره ای هستند که استفاده از آنها همیشه خوشایند نیست ، به خصوص اگر می خواهید از آنها در زیر آرایش استفاده کنید.
    آنها می توانند یک مسیر سفید را ترک کنند: کرم های ضد آفتاب معدنی شناخته شده اند که یک مسیر سفید را بر روی پوست باقی می گذارند ، به ویژه برای افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند. با این حال ، امروزه بسیاری از فرمولاسیون های مدرن حاوی یک رنگ صورتی نرم هستند که هدف آن خنثی کردن حالت گچ مانند سفید است. کرم های ضد آفتاب معدنی امروزه از گچ ، سفید و غیر طبیعی دور هستند. اکنون مارک های زیادی وجود دارند که کرم های ضد آفتاب معدنی تولید می کنند که استفاده از آنها آسان است و روی پوست عالی به نظر می رسند.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی

کرم های ضد آفتاب شیمیایی

کرم های ضد آفتاب شیمیایی سبک تر و شفاف تر هستند و در بین مصرف کنندگان محبوب تر هستند. با این حال ، این نوع کرم ضد آفتاب همچنین می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند تحریک کننده باشد و عواقب زیست محیطی داشته باشد.

فواید کرم های ضد آفتاب شیمیایی

    شفافیت و بافت مناسب: کرم های ضد آفتاب شیمیایی معمولا دارای فرمولاسیون شفاف و ژله ای هستند که هیچ علامت سفید روی پوست باقی نمی گذارد.
    پخش مناسب و دلپذیر بر روی پوست: نوآوری و تغییر در تولید کرم های ضد آفتاب شیمیایی بیشتر از کرم های ضد آفتاب معدنی بوده است. کرم های ضد آفتاب شیمیایی معمولا دارای بافت سبک و ژله ای هستند یا به شکل اسپری هستند که به راحتی روی پوست پخش می شوند و استفاده از آنها با آرایش یا بدون آرایش لذت بخش است. این کرم های ضدآفتاب به هیچ وجه پوست را سنگین نمی کنند برخی از کرم های ضد آفتاب شیمیایی حتی دارای یک سری مزایای آرایشی هستند. به عنوان مثال ، آنها درخشش پوست را افزایش می دهند.

معایب کرم ضد آفتاب شیمیایی

    آنها ممکن است کمتر از انواع معدنی موثر باشند: روش کار کرم های ضد آفتاب شیمیایی این است که آنها به جای مسدود کردن فیزیکی اشعه های خورشید را جذب می کنند. به همین دلیل است که برخی از متخصصان پوست معتقدند که این نوع کرم های ضد آفتاب کمتر از مواد معدنی موثر هستند. اگر میخواهید از ضدآفتابهای شیمیایی استفاده کنید کافی است به دنبال فرمولی با SPF 30 یا بالاتر باشید تا از مزایای محافظتی این ضدآفتابها بهره مند شوید.
    آنها ممکن است اثرات نامطلوب زیست محیطی داشته باشند: برخی از موادی که اغلب در فرمولاسیون های شیمیایی (مانند اکسیبنزون) یافت می شوند در برخی مناطق "برای آب سنگ غیر ایمن" در نظر گرفته می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات SPF بر اقیانوس ها و آب های سنگی لازم است.
    برخی از کرم های ضد آفتاب شیمیایی در گذشته به یاد آورده شده اند: هنگامی که محصولی که با سلامت افراد مرتبط است معیوب است یا وجود مواد مضر اثبات شده است ، اداره غذا و دارو و سایر سازمان های مرتبط محصول را با یادآوری یا یادآوری در صورت لزوم بررسی و جمع آوری می کنند. در گذشته ، برخی از انواع کرم های ضد آفتاب شیمیایی به یاد آورده شدند. اما امروزه این محصولات به طور کامل از قفسه ها جمع آوری می شوند. امروزه متخصصین پوست با هیئت تخصصی استفاده از این کرم های ضد آفتاب را تایید کرده اند. بنابراین جای نگرانی نیست و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

انواع مختلف کرم ضد آفتاب

انواع مختلف کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب به شکل های مختلف در دسترس هستند. هدف از طراحی آنها به اشکال مختلف ، تامین نیازهای همه مصرف کنندگان است و هر کس باید نوع مناسب را با توجه به ترجیحات شخصی خود انتخاب کند. بر اساس آکادمی پوست شناسی آمریکا (AAD) ، رایج ترین محصولات ضد آفتاب که امروزه در ایالات متحده استفاده می شود شامل لوسیون ها/کرم ها ، ژل ها ، استیک ها و اسپری ها است.

لوسیون / ضد آفتاب

این نوع کرم ضد آفتاب به وفور در آزمایشگاهها آزمایش شده و اثرات منحصر به فرد آن ثابت شده است. این نوع کرم ضد آفتاب مدتهاست که در دسترس عموم قرار دارد و سابقه طولانی تری نسبت به سایر اشکال دارد. لوسیون ها و کرم های ضد آفتاب را می توان به راحتی در فروشگاه ها یافت و اکثر مردم حداقل یکی از این کرم های ضد آفتاب را در خانه خود دارند.

مزایای:

• آنها ارزان تر و به راحتی قابل دسترسی و خریداری هستند ، زیرا بسیاری از فروشگاه ها آنها را دارند. * بهترین انتخاب برای خشکی پوست هستند. * بسیاری از برندها اقدام به تولید این کرم ضدآفتاب با مواد مختلف کردهاند ، بنابراین هنگام خرید با تنوع زیادی مواجه میشوید. * تحقیقات زیادی در مورد این نوع کرم های ضد آفتاب و شواهد بی شماری از اثربخشی آنها انجام شده است.

معایب:

* ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا روی پوست پخش شود. • برای استفاده در مناطقی از بدن که دسترسی به آنها سخت تر است (مانند کمر) مناسب نیست. • ممکن است آثار چرب و ناخواسته ای روی پوست باقی بگذارند. • ممکن است پوست را کثیف جلوه دهند.

ژل ضد آفتاب

ژل ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب ژل محصولی نسبتا جدید در دنیای لوازم آرایشی هستند که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است. فرمولاسیون این محصولات مبتنی بر آب است و از کرم های ضد آفتاب روی پوست سبک تر است. در واقع ، این نوع کرم های ضد آفتاب آنقدر سبک هستند که فرد فراموش می کند چیزی روی پوستش است. کرم های ضد آفتاب ژل ممکن است بهترین انتخاب برای افرادی باشند که پوست چرب دارند.

مزایای:

نظرات بازدیدکنندگان